Vart ska jag åka i USA/Kanada?

Lenzer

Medlem
Jag och några kompisar funderar på att åka till Nord Amerika för att åka skidor. Vi har aldrig tidigare varit där och behöver därför lite tips.
Vi är intresserade av mycket offpist och puder, inte någon parkåkning.
Vi är studenter och vill komma undan så billigt som möjligt.

Har ni några tips om bra skidorter och kanske även speciella boende- eller transporttips?

Mycket tacksam för svar.

/max

whistler! mt baker kanske. vet inte hur mkt allt kostar där men offpist åkning kan jag lova att du får mkt av om du drar dit!

Senast ändrad:
Whistler är väl bland dom dyraste ställena som finns? Åk till någon liten okänd håla så kommer ni nog billigt undan...

Slc, nära och bra till snowbird/alta.

Pnw får mycket snö, kan vara ett säkert kort.

Whistler ar mycket bra men dyrt som namts ovan. Revelstoke ar tok sakert nar det galler sno enlight mina polare som ar fran Canada, men ett bonraggar stalle av rang. Kom just hem fran jobb I Ottawa utan att kunna aka skidor men fick en mindre chock nar jag kollade pa TV. 23 dods olyckor med laviner i Canada bara i DEC med bla en hemsk scoter olycka som tog 8 liv nara Fernie.Detta verkar var nagot av ett negativt rekord for Canada och tydligen har det bildats nagon knepig is hinna som nu tacks av sno som skapar dessa alla lavin olyckor.Kanske lage att kolla upp var is hinnan ar som varst ok soka sig till nagon annan ort.

Tack för svar!

Har titta runt en hel del nu och läst om langley och x-travels rundturer i kanada, verkar skitcool och smidigt. Någon som har egna erfarenheter eller åsikter om dessa?

whistler har haft sky hög lavinfara senaste gången var 79 jag är här nu det är lite snö basen är inte änns över 2 meter än men längre innåt land tex jackson hole eller så är det riktigt bra.

vi har haft 5 dödsolyckor här än så länge.

iår har det som sagt varit oturligt med vädret.

lyckat till att hitta ett bra ställe

Tillbaka
Topp