Vart ska jag åka?

PabloVilla

Ny medlem
Vart ska jag åka?
Jag är en medelgod skidåkare som bestämt mig för att bli bättre. Jag ska åka någonstans på en säsong, men det här med att bestäma resort verkar lite för svårt för en novis som jag, så nu hoppas jag på tips.

Jag vill gärna jobba, det perfekta vore om man kunde komma undan med att betala för utrustning+resa och kunna leva på lönen, men det är viktigare att slippa jobba ihjäl sig. Jag är väl inte jätteförtjust i stora dansgolv utan sitter hellre runt ett bord och pimplar öl...

Jag tänkte vara borta från början av december till påsk ungefär.

Hoppas någon har förslag, för jag börjar känna mig lite stressad över mitt velande...

Vart ska jag åka?
man kan alltid buma i källviken dom öppnar vid jul
och stänger vid påsk
du kan jobba som lift vakt eller på konsum 2 km därifrån
men jag skulle tagit liftvakt om du vill ta det lugnt du sitter väll i din lilla stuga och tittar när 3 personer åker inte så mycket jobb med andra ord!!!

Vart ska jag åka?
Saalbach verkade bra, men dyrt. Jag har funderat lite på Cervinia/Zermatt, men blev nervös när folk klagade på att bo i cervinia för att det skulle vara drygt att ta sig till de Schweiziska backarna. Duger det inte att bo i italien? Hur är det med jobb där nere, går det att få tag på/får man mer i dyrare Zermatt? Isf kanske det är värt att jobba där..?

Sen har jag funderat lite på fernie, men det låter hårt att man skulle bli portad från landet ifall de kommer på en med att jobba svart så det vette fan. Sen verkar det kanske inte vara något gediget nybörjarställe heller kanske...

Tillbaka
Topp