Vart ska man jobba i Zermatt?

becc

Ny medlem
Hej,
Gjorde en säsong i Saas-Fee förra vintern, men är sugen på nått nytt i vinter. Vill inte "fastna" i samma ort utan o prövat på något annat....
Så tänkte mig därför Zermatt i vinter, men vill ha lite tips på vart det vore schysst o jobba?
Någon speciell bar som va schysst eller liknande...? Tips på olika apre ski barer är också välkomna!
Tack o hej -

"Life isn't the days that goes by it's the days you remember!"

Beror ju lite på vad du vill jobba med? Afterski? Restaurang? Skidshop?
Ungefär vilka arbetstider skulle du vilja ha?
Har hört att många jobb redan e upptagna. Kan vara svårt att hitta boende i Zermatt också. Men de e en skön ort och man tjänar bra med pengar.
Lycka till

Det svåra i Zermatt är som sagt boende! Vi var nere och skaffade oss jobb och boende i helgen... Lösningen till våra problem är att hitta ett jobb som står för boendet! Många jobb kräver dock att man kan en gnutta tyska utöver engelska, annars var det bara att ringa och prata med dem och inte vara rädd för ett nej! Men ring! De svarar mycket sällan på mail..

http://gemeinde.zermatt.ch/news/jobs/

lycka till!!

Tack tack, ja jag är sugen på apre ski bar, för dom brukar ju stänga runt ett så då får man sig en god natts sömn innan man drar upp i backen..

Jepp hotel är ju alltid bra, för dom står nästan alltid för boendet. Men vet inte om jag vill göra en till hotell säsong, vart rätt segt mot slutet förra säsongen. Men om inget annat finns så får man ju ta det som blir över...

Tillbaka
Topp