Vart ska man jobba och skida i NORGE????

raskolnikov

Ny medlem
Hej, skulle vilja dra till Norge och åka skidor samt jobba med start kring 10 mars. Vilken skidort rekomenderar ni och är det någon som vet ngt jobb att tipsa om.

tja, hvis du vil slippe å jobbe sammen med nordmenn er vel Hemsedal best. Der finner du sikkert naboen din. Send mail til Hemsedal cafè på gohemsdal.no eller noe slikt.

Jag har tidigare jobbat i Abisko och skulle helst vara på en liten skidort med bra åkning med några jibbmöjligheter. Hemsedal har jag hört är som Åre och jag är långt ifrån förtjust i östermalmsåkarattityd a´la Åre/Cham.

Så länge som du håller dig borta från Hemsedal Café så är det marginellt med "östermalmsattityd". Hyfsade löner men dyrt boende om du inte väljer husvagnsalternativet. Omväxlande möjlighter till topptur och pist. Den nya liften i Hemsedal har ökat kapaciteten något men det börjar bli väldigt trångt på berget ändå...

Lämpliga jobb inom rest: Garagen (lätt servering, bra drix, huvudet under armen).

Men VAD kan du tänka dig att jobba med, vilka krav har du?

För en 2-3 månaders skidsäsong har jag inte speciellt höga krav. har 80p ekonomi förvisso samt en hel del restaurangvana. Helst skulle jag vilja jobba kvällar så att man kan åka på dagarna. Utöver hemsedal känner ni till fler bra ställen med schysst åkning samt möjligheter till jobb?

Har snødd masse i Oppdal og Stranda er jo en sikker vinner. Hemsedal er et "se og bli sett sted" med jææævlig høy Show off faktor (spesiellt på afterski), men bra kjøring. Kan bli litt Crowded.
Sjekk ut Trysil!! Er litt familiested, men da er det også lett å finne urørt offpist.
Vil du litt vekk, sjekk ut Lyngen, og Sunnmørsalpene(Petcelhytta). Er svårt å skaffa jobb rundt i de to siste.
Lykka til! Åker sjelv til Val D`isere på mondag.
-Hilsen Anders(Teliz)

hemsedal som alla redan sagt, trysil kanske?, lillehammer har jag hört e rätt bra oxå. det finns en massa ställen i norge, geilo, norefjell, men frågan e om det är så roligt och jobba där i och med att det är ganska små skidorter, jag hade kört på hemsedal, helt klart!!!

Prøv Narvik.
- er ein del svenskar der.
- Norges beste offpist.
- Lang opningstid når det nermar seg vår.
www.skinarvik.no

Tillbaka
Topp