väsjöbacken i sthlm?

• Trådstartare Trådstartare heliumk
  • Start datum Start datum
H

heliumk

Guest
väsjöbacken i sthlm?
när öppnar den och går det att fixa snö? kommer det verkligen att öppna den 8 januari?

eller hur blir det någon som vet? hare gött! lollo-

väsjöbacken i sthlm?
låter inte helt otroligt, med tanke på att temperaturen i sollentuna ligger på kring -1 nu så lär dom kunna börja spruta snart och dom behöver bara spruta i kanske 1-2 dagar för att komma igång.

väsjöbacken i sthlm?
Axl89.. där står ju inte mycket info där :P
drar till alperna nu ,så när de uppdaterar har jag ingen aning om det... :(

väsjöbacken i sthlm?
heliumk, hur vet du att de tänkt försöka öppna 8 Januri?
Tror ändå det blir svårt med tanke på att det kommer bli 6-7 grader nästa vecka!

väsjöbacken i sthlm?
de brukar öppna nån gång vid nyår. dock har det varit så varmt att jag tvivlar på att dom öppnar innan det tionde januari.

//faceplant

väsjöbacken i sthlm?
det är ju lite snö där nu, dom sprutar ju så fort de blir minus! :)
hhoppas de blir kallt nåra dar i rad så dom kan få igång allt !!

väsjöbacken i sthlm?
-5 ungefär tror jag och dem behöver nog minst 10 dagar för att få igång något vettigt, väsjö öppnade ju lite senare än flottsbro förra året men dock med högre kvalitet i backen, alla backar fyllda me snö osv...
kan ju hoppas på att någon sthlms backe kommer öppna denna säsong, just nu ser de förjävligt ut.
/deprimerad alex

väsjöbacken i sthlm?
A-R sa:
hur många minusgrader behövs för att dra igång snökanonerna ??
hmm tror inte att dem behöver ha så kallt, bara under nollan. problemet är att det måste hålla i sig ett par dagar så att dem hinner spruta alla nedfarter.

Jag har tappat hoppet dock, drar till österrike i övermorgon :)

väsjöbacken i sthlm?
helium.. kan du inte läsa eller!?

När vi öppnar Väsjöbacken beror helt och hållet på vädret. Det går inte att riktigt svara på den frågan. Om man ser tillbaka på tidigare säsonger, brukar vi kunna öppna någon gång mellan jul och trettondagen.
Så fort vi har fastställt ett öppningsdatum, blir Du den första som får veta!

väsjöbacken i sthlm?
Det behövs ca -3 för att kunna spruta, dock om det regnat och varit varmt innan så går det inte att spruta direkt när det blir minus pga att då är det så hög luftfuktighet så då kommer det bara vatten, så det måste vara minus ett tag så luftfuktigheten försvinner, så påståendet att "dom sprutar så fort det blir minus" stämmer nog inte jämt.

väsjöbacken i sthlm?
dom sprutade i går fast de inte hade vart minus innan, min kompis va där och såg de! så dom behöver nog inte vänta för att spruta när det blir minus..

väsjöbacken i sthlm?
ingen aning nr dom öppnar dom brukar juh öppna runt nyår men
jag tror vintern vänder snart! non vecka till och det kan vända på några dygn ge inte upp hoppet än desutom har dom juh kört med kanonerna lite elelr iallfall försökt
så jag tror att dom kommer öppna för elelr senare dom borde juh kunna öppna snart för kungsberget har juh öppnqat och det ligger juh inte så jätte jätte längt härifrån men iallafall så kör dom nog igång snart ska ni se. bara att vänta lite =)

väsjöbacken i sthlm?
natten till onsdag ska det vara 10 plusgrader här i sthlm enligt smhi. dröjer nog ett bra tag innan stockholmsbackarna öppnar

väsjöbacken i sthlm?
+10 på onsdag så glöm nog väsjö i år:(... så jävla fittigt..... man mår ju illa... gått å väntat ett helt år på att väsjö ska öppna liksom...

väsjöbacken i sthlm?
mm det suger som fan det här.. men som sagt, hoppet är det sissta som lämnar människan, så hoppas gör man ju alltid :P

väsjöbacken i sthlm?
MrHolm var det inte inte trampolinen istället för människan?

Allmnä frågA TILL alla : men varför kan de inte fixa aktuell bild på cammen på vasjobacken.com?

väsjöbacken i sthlm?
heliumk sa:
MrHolm var det inte inte trampolinen istället för människan?

Allmnä frågA TILL alla : men varför kan de inte fixa aktuell bild på cammen på vasjobacken.com?
därför att camen inte är där typ dom vill inte att någon ska sno den när dom inte är där så dom tar bort den tills de e aktuellt att öppna igen

väsjöbacken i sthlm?
fan vad skönt att det inte öppnar fett tråkigt där det suger ashårt...
nej men seriösst man vet ju alldrig vädret så.. ):

väsjöbacken i sthlm?
chilla lite, för jag tror att de var 2 år sen så va de också en dålig vinter, väsjö kunnde inte öppna förens i slutet av januari.

väsjöbacken i sthlm?
jag hörde från en god vän (EmilR) att det satt en box och två rails uppe just nu och att det fanns tillräckligt med snö för ett dugligt inrun.

väsjöbacken i sthlm?
nej jag och en kompis var där idag och det finns tyvär inga boxar eller sånt upee

Tillbaka
Topp