Vass sten=trasig skida, tips, råd

kunta

Medlem
Körde på en vass sten i helgen med mina Rossi super 7, beläget fläktes upp, 3x5 cm kan man applicera lim under beläget,epoxi och trycka till med en tving,
tips råd?

Lägger du epoxi under så kommer du alltid ha en liten bula där. Tveksamt att det går att planslipa så pass mycket för att få det helt perfekt. Dock brukar inte det spela någon större roll om du använder skidorna där dem är tänkta att använda :)

Fick rådet att inte reparera själv så då måste man nästan försöka, åker med dom här laggen (nya för i år)nästan överallt, men givet är dom bäst i puder ;), borde jag inte klara bulan om jag anväder en rejäl tving och pressar ut överskottet av epoxi?

Senast ändrad:
Tror det bästa blir och skära rent, ta bort de gamla belaget och "stansa" i nytt belag...

Tror det bästa resultatet blir att lämna in till butik.. Om du inte får tag på belag, epoxi(24h), etc.

@kunta
Det här fixar en duktig serviceman så belaget blir som nytt. Jag tror man väljer att skär bort den trasiga biten med belag och lägga dit en ny bit. Följ rådet du fått, anlita en expert! :-)

/MM

Tillbaka
Topp