Vatten Rail

jespber

Medlem
Vatten Rail
Tjena!
Jag är wakeboard åkare, och skulle gärna vilja testa på nått nytt. Därför funderar jag på att bygga en rail. Jag skulle gärna vilja ha en flytande rail som man lätt kan ta upp på land när den inte används, eftersom jag tror att grannarna på landstället skulle klaga en hel del annars om det stog en rail ute i vattnet..
Så om det är nån som har erfarenhet av detta så vore det väldigt schysst om ni kunde dela med er av länkar eller bilder till ritningar eller så. :D

Vatten Rail
kolla på surfzone.se och kiteforumet och sök på slider så kommer det upp. Och den skall inte flyta utan stå på botten så att du får tyvärr flytta den varje dag.

Vatten Rail
Det är ganska meckigt att bygga vattensliders. Antingen får du göra det flytande eller som du nämnar själv att den skall stå på botten.
1: Du måste göra den ganska lång för att det skall bli nått. 10 meter är kort när vi snackar wake pg.a farten.
2.: det är svårt att få ett rail som står på botten stabild. du måste ha ganska plan botten om det skall funka. Tänk på att konstruktionen blir tung så du får göra flera delar o sätta ihop i vattnet.
Om du är sugen på att testa rail, dra till en cablepark först. tex fagersta cablepark. Nu vet jag inte vart du bor men där finns andra ställen med.

Vatten Rail
Inte för att jag kan så mycket i det här ämnet, men borde det inte funka att bygga en flytande rail och sedan fästa ett eller två ankare. Bara så att den inte flyter iväg. Sen får man ju bygga den stadig också :P

Vatten Rail
det är just det som är problemet att få det stadigt samtidigt som man vill ha den smidig! Den springer lätt iväg i storlek och som tidigare sa, man vill inte ha för kort för det går fort när man väl kommer upp på den när man kör i ca 30km/h!

håll ögonen öppna på vår blogg www.byob.nu närmaste dagarna! vi hade en liten slidersession i veckan på en uppblåsbar slider.. hitta en sån om du kan :) så är det bara att dra in den å tömma den på luft så slipper grannarna klaga!

Tillbaka
Topp