Vattenhopp med snowboard

• Trådstartare Trådstartare Deleted member 64880
  • Start datum Start datum
D

Deleted member 64880

Guest
Vattenhopp med snowboard
Atja hejhej!
Grejjen är den att jag ska dra och köra vattenhopp nu till helgen i rättvik, med snowboard, så min första fråga är om någon här inne har erfarenhet av den kicken.. Bra/dålig?
Sen har jag hört att det gör rätt ont att landa med snowboard jämnfört med skidor och undrar då om man ska satsa på överrotera eller underrotera, eller om man ska försöka stompa hoppet?
Och är det inte sjukt svårt att snurra eftersom att det ska vara typ omöjligt att komma in på skär på materialet? Har man någon kontroll överhuvudtaget? :(

Min tanke var iallfall att ni lite mer rutinerade snowboardåkare som kört vattenhopp kunde ge lite tips på vad man inte ska göra och hur man kan unvika att dö :)

Vattenhopp med snowboard
Bara hört att folk tyckt att de vart svårt att nurra, går ju somsagt inte skära. men flippar och sånt ska gå bra

Vattenhopp med snowboard
Bara att köra rakt på!
Stompar du så blir det lite tungt för benen med tanke på bärigheten av en bräda är bra mycket större än från ett par skidor.
Lycka till och ha kul så kommer det att bli huuur bra som helst!

Vattenhopp med snowboard
det gör ont att landa ett trick perfekt, försök o ramla så gör det inte ont!'
stompade bajset mitt första hopp i arvika, knäade mig själv i ansiktet så blödde näsan lite =)

det går bra ska du se =)

Vattenhopp med snowboard
Nu är jag ingen rutinerad snöbrädare, men du kan ju kolla filmerna med sverigetomten från orsa =) haha. aa, stompa tricken låter inte så skönt :P

Vattenhopp med snowboard
Prøv å nosebone før du treffer vannet...Da slipper du å lande flatt med brettet...Er ikke noe stress å spinne...må lære deg å ikke skjære inn på hoppet...det er litt vel 08..:D

Gi gass ha det fett og nyt muligheten til å kjøre hele sommeren og høsten!!

Tillbaka
Topp