B
bifteksupernova
Guest
Vax
Hur ofta behöver man vaxa sin bräda?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Shit skojar du eller? Två gånger om dagen vid dåliga förhållanden och annars var tredje åkdag. På hela förra säsongen (läs 6 månader) vallade jag mina lagg 3 gånger och det funkade superbt. Vill du ha mer cash till annat samt spara lite på miljön råder jag dig att bortse totalt från mangus råd...mangus sa:Beror förutom på hur bra du vill glida, på snöförhållandena, belaget och vilken valla du använder.
Är det dåliga förhållanden så får du göra det två gånger per dag. Annars funkar var tredje åkdag rätt bra som regel.
När belaget börjar vara "ogenomskinligt" vet du att du väntat för länge och det är dags igen...
Nej jag skojar inte OskarHolmblad. Jag grundar mitt inlägg på de 13 år jag undervisat skid och brädåkning och de erfarenheter jag fått därmed. Använder du "strykapåvalla" på ett dåligt belag så kommer du vara tvungen att göra det ofta, även fast är dålig kan man inte räkna den som nåt annat än just valla.OskarHolmblad sa:Shit skojar du eller? Två gånger om dagen vid dåliga förhållanden och annars var tredje åkdag. På hela förra säsongen (läs 6 månader) vallade jag mina lagg 3 gånger och det funkade superbt. Vill du ha mer cash till annat samt spara lite på miljön råder jag dig att bortse totalt från mangus råd...mangus sa:Beror förutom på hur bra du vill glida, på snöförhållandena, belaget och vilken valla du använder.
Är det dåliga förhållanden så får du göra det två gånger per dag. Annars funkar var tredje åkdag rätt bra som regel.
När belaget börjar vara "ogenomskinligt" vet du att du väntat för länge och det är dags igen...