Vemdalen, åre, ramundberget eller Idre

Megadozer

Medlem
Ska precis boka v.2 till de svenska fjällen men blir lite fundersam när jag är ute på skidorternas websidor. Det är ett måste att det finns en bra parkanläggning, dvs både blå, röda och svarta linjer men det verkar vara lite si och så med färdigställandet av parkerna. Är det någon som vet hur det ser ut I verkligheten på dessa orter?

Björnrike ligger bra till med parker, har både nybörjarparken röd och svart öppet, kolla in skistarsnowparks på instagram så finns lite bilder.

Åre har gått från massa snö till nästan ingenting på sista tiden. Därför finns det inte mycket park, två hopp i svarta linjen och en regnbåge, sen är The garden (området i gamla pipen) öppet. Inget annat är byggt och de får ligga i om det skall bli något till v.2 så jag hade inte vågat boka Åre om jag bara ville åka park.

Parkerna ser bra ut häruppe i funäsområdet och mer snö är på ingång dagarna framöver, hela trötparken är igång och Ramis såg också ut att vara fullständig.

//Peter

Varit uppe i Funäsfjällen nu senaste veckan, Funäsdalsberget har fått upp sin svarta linje med tre (bra) hopp och ett gäng rails, även de blå hoppen finns uppe men inte några boxar.
Ramundberget har fått upp en fullständig grön/blå park men inga röda eller svarta features.
Däremot så sägs det på deras instagram att dem ska vara klara med den fullständiga parken om några dagar!

Idre påstod i en video på facebook att de skulle ha båda parkerna färdiga till jul, vilket ser fullt möjligt ut i videon. Sen beror det väl på hur duktiga ni är; jag hade inte åkt till Idre för att åka den grön-blå parken. Jag har visserligen aldrig varit där så tidigt på säsongen, men vid sportlovet har den grön-blå parken en tendens att vara extremt isig.

Den röd-svarta parken har jag inget att klaga på, när jag varit där har den varit väldigt välskött.

Tillbaka
Topp