Vemdalen nyår 11/12.

Pocie

Ny medlem
Vemdalen nyår 11/12.
Funderar på att åka till vemdalen över nyår, men läste någonstans att det är 25 års åldersgräns där då.
av oss som ska åka är en del 25+ andra är mellan 20 och 25, hur hårda kan dom vara på att kontrollera detta egentligen?

Och stämmer de?

Vemdalen nyår 11/12.
Tror de är rätt hårda e jag rödd.. insåg rätt snabbt att privathyrning var ända chansen (: hade lite tur å fick tag på 40kvm i björnrike för 4900 :) lycka till!

Vemdalen nyår 11/12.
Helt galet - man är myndig vid 18 och borde få hyra vad man vill.
Men då det antagligen inte går att få dem att ändra sig kan ju den som är 25 hämta nyckeln. De borde väl förresten inte begära att alla är minst 25 för då kan ju inga barnfamiljer hyra.

Vemdalen nyår 11/12.
Ja, å ena sidan borde de ju fungera.. å andra sidan vore de rätt värdelöst ifall de failade :(

*Nyår på Vemdalsskalet
Under Nyårsveckan är åldersgränsen för bokning och boende 25 år på allt boende som checkar in på Gästservice, Vemdalsskalet. Samtliga i sällskapet ska uppfylla åldersgränsen med undantag för familjer med barn.

Vi ber Er att följa ovanstående åldersgränser även då Ni har själva har egna gäster i Ert boende

Vemdalen nyår 11/12.
Man kan ju tycka att dom i gänget som har fyllt 25 kan hämta nyckeln och så behöver inte skistar veta att dom andra är med..
-nää de blev bara vi.

Men kass om de inte funkar, åkt 70 mil för att åka 70 hem direkt...
Hmm har fan ett stort dilema nu.. men som Carro där säger, finns det privata och andra hyresvärdar.

Föresten någon som vet o skistar har haft dom här reglerna tidigare?

Vemdalen nyår 11/12.
Tycker mig minnas en tråd från förra året/tidigare i år om en liknande situation där personen i fråga inte hade haft åldern inne, men hade pratat med skistar och dom hade sagt att det inte alltid var så noga. Men kan ju hända att jag minns fel. Nu kanske detta även bara gällde den vanliga 20årsgränsen... men tips; ring och kolla upp saken :)

Vad jag vet har 20årsgränsen funnits ett tag, 25årsgränsen kan jag inte svara på.
Åldersgränserna över huvud taget är väl kanske för att skistar anser 20+, 25+ är mer ansvarsfulla och förhoppningsvis inte lika sugna på att trasha stugorna :)

Vemdalen nyår 11/12.
Annars gör såhär.

* Åk i dit.
* Om du känner någon med barn/syskon (i värsta fall på ett dagis) sno med dig ungen.
* Dra med dig en tjejkompis i samma ålder som är bra på att spela ...
*När ni hämtar nyckeln åker ni dit allihopa tillsammans hållandes varandra i händerna som en enda stor och lycklig familj. få ungen att säga "PAPPA, ..är vi framme snart" eller nåt annat gulligt som får den gamle tanten med nyckel att gråta glädjetårar. enklare än så är de inte

Vemdalen nyår 11/12.
haha.. Glenna, bra ide ;)..
Jag har varit i Vemdalen många år förut, dock inte förra året, och då har det aldrig varit några som helst problem med åldersgränser..
Kan inte ens minnas att jag har legat för det någon gång.
Men det känns jävligt dumt att ta chansen, det blir att hitta någon privat stugägare att hyra av.
Känns som de blir bäst så! :D

Vemdalen nyår 11/12.
Tror att regeln kom till efter vårens Vårforum då det var mycket fylla
Bl.a brann ett hus upp och någon omkom i branden
Har stuga och lägenhet i Björnrike och fått en vädjan att inte hyra ut åt personer under 25 år

Tillbaka
Topp