Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Vemdalen, helt klart! Den nya parken är helt OK, och från den nybyggda 6 stolsliften når ni både svarta, röda och blå backar. Vemdalen är såpass litet att backarna håller sig ok hela dagen, vilket är enormt viktigt under vårskidåkningen, men ändå så stor att ni inte blir ensamna om ni tänkt gå ut.
Lite lokalpatriotiskt tycker jag du bör välja mellan Åre och Vemdalen
Kalla fakta är att Åre är större än Vemdalen, både vad det gäller storleken på fjället och övrigt uteliv. Jag tycker trots detta du ska ge Vemdalen chansen.
Själv har jag bara varit i Åre men har dock en vän som har en stuga i Vemdalen. Han tycker att Åre är bättre än Vemdalen på många sett. Framförallt att man kan leka loss lite mer i Åre då det finns mer pister att välja på. Själv tycker jag Åre är det bästa vi har i sveriege om man bortser från att alla är där och att parken inte är den bästa. Men om man inte gillar stora hopp så finns det ju en blå linje med mer nybörjar anpassade hopp. Jag säger kör på Åre. Ni blir inte besvikna!!!
Var i Vemdalen för ett par år sen över påsk, då hade det tyvärr varit varmt under lååång tid så mycket hade töat. Men det verkar vara oändliga offpist möjligheter för den som vill. Jag och några kompisar som är betydligt sämre åkare än jag hade att göra hela veckan, så det finns allt, inklusive mycket roligt vid sidan av backen. Inte största staden om man söker mycke uteliv dock. Men festa järnet kan man ju göra hemma i vilket fall =)...
här med är Idre struket och de ligger ganska jämt mellan åre och vemdalen...
kan väl tycka att åre verkar ha den nakdelen att det just är dit alla åker...
har åre någon risk för trängsel i backarna på påsk vecka?
men att nattlivet är prima i åke har man dock hört om så de är ju ett + men jag åker iväg för att åka bräda så är de trängsel i backarna eller seg/för svår åkning för mig så är de ett stort minus
nakdelen är också den att jag vart iväg i Italien i år så de är svårt att ha de som standard när man ska till fjällen :S
Vemdalskalet har backar i norrläge , håller fint lite längre fram på våren. Skalsidan där parken och nya sexstolsliften ligger dock i söderläge. Björnrike har fina backar för medelåkaren, långa med hela 435 meters fallhöjd.Både Skalet och Björnrike har fina parker. Samma liftkort både på Vemdalsskalet Björnrike samt Klövsjö. Området runt Vemdalen har som regel bättre väder än Åre.Nöjeslivet i Björnrike och Klövsjö är obefintligt däremot brukar det vara bra drag på Skalet.Just afterski på Björnrikegården