Vemdalen

Luuk85

Medlem
Vemdalen
Jag funderar på hur vädret är i vemdalen nu. Här i sundsvall så är det ju piss 2+ och regn är det likadant i vemdalen oxå eller? hur mycke har dom öppnat?

thx//
luuk

Vemdalen
de var lika i klövsjö där var mycket öppet men jag vet inte med vemdalen men det är nära klövsjö

Vemdalen
På tal om vemdalen och väder. Jag ska till Vemdalen i början av April. Finns det någon snö kvar då, jag bor i skåne så har inte så bra koll....

Om någon har nåt tips på hur man bäst kommer till Vemdalen från Malmö så uppskattas det också....

Vemdalen
vemdalen har rätt mycket öppet.. men det har som sagt regnat.. men det ligger rätt högt så det kanske har klarat sig.. ska dit i helgen så jag kan avlägga lägesrapport

martinB: inte så mkt att hurra för skulle jag tro.. dom slutar säsongen vid påsk.. när den nu är.. då brukar det vara kanonsnön och isen som kommer fram i backarna

ni får gärna messa mig.. om ni har frågor

Vemdalen
I år är det tidig påsk (andra halvan av mars) så det är säkert helt ok underlag då. Förra påsken (april) var rätt slaskig i Vemdalen.

Ska upp till Klövsjö/Vemdalen på nyår så är också intresserad av snörapport från någon som varit uppe i år..

Vemdalen
hej..
var i vemdalen förra helgen. på fredagen å lördagen var vädret perfetkt, lagom kallt å skönt underlag. på söndagen kom dock regnet... vissligen snöblandat, men det var varmt...
tre liftar var öppna... så man hade väl fyra altenativ på backar att välja mellan...
trots få backar va de sjukt kul å öppna årets skidsäsong

Vemdalen
yes jag hör av mig efter helgen.. har varit fär 3ggr innan. iår alltså.. inte så mkt öppet men det är roligt iaf. dra med sig en spade och bygga upp lite hopp.. :D

Vemdalen
det har regnat och snöat om vartannat så det är rätt isigt i backarna. men dom sprutar snö och det har snöat lite på det är rätt okej. rätt okej med backar öppna.. bara det kommer mer snö så är det bara att röjja på..

Vemdalen
Var du o kände på Klövsjö nåt? Brukar hålla till mer där, är så jävla platt i Vemdalen. Inte för att Klövsjö är några alper...men åtminstone hyfsat lut i dom "svarta" ner mot stolliften.

Snödjup

Tillbaka
Topp