Verbier 09/10?

Enerback

Ny medlem
Verbier 09/10?
Hej!

Jag tänkte som ensam tjej åka ner till Verbier denna säsongen för att uppfylla min dröm. Undrar om det är någon mer som ska ner, och/eller har tips eller lite hum om boende. Kanske någon som har lust att dela bostad eller liknande?

Andra tips för lyckad säsong?

Verbier 09/10?
Hallo!

Jag var nere i verbier förra säsongen och det var sjukt nice. hade tänkt att hoppa ner igen denna med. har ingen av mina kompisar som ska med hits iaf så kan ju slå påsarna ihop ett gäng? kan en hel del boende och jobb med.

Verbier 09/10?
Tja!
Har också tittat lite på Verbier. Har inte heller några kompisar...
Hade varit sjukt kul att slå ihop ett gäng och dra ner. Kommer behöva jobba hela säsongen så hade du lite kontakter där hade det varit sjukt bra. Hör gärna av er!

Verbier 09/10?
Absolut, jag är öppen för förslag! Tips på boende är guld värt, hur ser det ut prismässigt? Vet att min kusin betalade ungefär 10000/ månad..

Verbier 09/10?
Tjena!

Jag har tänkt göra min första säsong iår och fått verbier varmt reckomenderat.. har itne kollat upp ngt och är öppen för allt.

Verbier 09/10?
Häääj!

Tog studenten för en vecka sedan och är sjukt sugen på att göra en säsong! Är i princip helt öppen men har som ovanstående fått höra att verbier ska vara riktigt bra!

Verbier 09/10?
Jag håller på att kolla på några boende nu någon som ær sugen på att hooka så skriv lite om dig sjælv till mig så kan vi ju se vart det rullar.

Hare

.

Verbier 09/10?
Enerback: bil kanske går att lösa, men det blir nog beronde på vad jag gör i höst. sj?

Vride: vad e det för boende du kollar på?? centralt??:)

kalle

Verbier 09/10?
Tja tja! Jag är grymt sugen på att dra en reva till verbier i vinter :) att bo och åka tillsammans vore ultimat! håller på att leta jobb nu också - om jag inte är försent ute dvs. Var i verbier några dagar för ett par år sen - riktigt grym skid- och partystad!

Verbier 09/10?
Också jäkligt inne på verbier i höst/vinter. Var har ni skaffat jobb. Svårt att söka här hemmifrån, vilket jag gjort. Har cokså hört att de finns mycket jobb nere på plats. Så de bådar väl gott!

Verbier 09/10?
åker man ner i november kirrar man jobb snabbt om man är en bra lirare.
Via internet kan man få jobb, men de är som jag förstått de otroligt svårt.

åk ner och skicka ut lite CVn per hand, och kan du franska kommer de bli mycket enklare.

Boende brukar man kunna hitta för 5000-8000 per månad och skalle, och glöm inte att du får tillbaka halva priser på sässongsliftkortet om du kan uppvisa ett arbetsvisum.

Verbier 09/10?
Jag funderar också på att säsonga i Verbier i vinter, men har inte bestämt mig till 100 % än... mitt flyg går i vart fall ner till Geneve i slutet av november. Verkar som ett galet fint ställe, men egentligen hade jag tänkt mig något mindre (mer puder över..) men vi får se =).

Verbier 09/10?
Hej, vi är 3 killar och 1 tjej som ska ner till verbier och säsonga, två av oss va där förra året och säsongade men eftersom det e helt underbart så måste vi dit igen.

vi har en lägenhet mitt i centrum och har två plattser kvar i lägenheten.

hyran för hela säsongen är 30 000:- per person, plus en deppo.

är detta något som ni är intreserade utav maila mig till friedsam@hotmail.com

Keep smiling

Verbier 09/10?
allt är puckel i verbier! pistmaskinerna vill inte köra där det är brant + att de nog vill ha det så. Finns en hel del riktigt bra pucklar, den bästa har du under en relativt kort stollift så du behöver inte åka "dagsåk" över hela berget för att få ligga o nöta bästa puckeln..

Verbier 09/10?
Vi är tre killar som ska ner till Verbier i vinter och håller just nu i sista minuten känns det som att försöka hitta boende! Vi vill ha tips från alla som vet hur man kan skaffa boende i verbier eller folk som bara har en soffa över så man kan crasha på!

Mail: hampus.m.holmberg@gmail.com

Alla tips är välkomna!

Hampus

Tillbaka
Topp