vi som e 18

Bobert

Ny medlem
vi som e 18
tja, kollade just på sälen stjärnan om boende .. det är tydligen så att man måste va 20 för att boka där ... å jag e 18 så de är rätt värdo... nån som vet vilka ställen man inte behöver va 20 för att boka? måste ju åka bräda i vinter :-(

vi som e 18
Jag lider av samma problem. Lättaste alternativet sägs vara alperna, men det är inte samma grej som att precis ha införskaffat sig körkort och dra ut på en roadtrip med polarna i farsans kärra ;) Ett alternativ som vi har snackat igenom och bestämt oss för att köra på är att boka en stuga/lägenhet i sälen (du behöver inte vara 20 för att boka skiten, iallafall inte jag) och sedan hoppas på att någon över 20 ska upp till samma ställe som du och kan kvittera ut boendet åt dig för en tusenlapp. Alltid är det någons föräldrar som ska upp till sälen och känner medlidande.

vi som e 18
För dom som inte vet så finns det andra anläggnigar än dem i Sälen. Så ni behöver faktiskt inte åka till just Sälen. Pröva att söka på internet, hittade precis ett ställe som heter Åre. Vet inte vad det är eftersom jag alltid åkt till Sälen men många av mina kompisar i Stockholm säger att det är minst lika bra.

vi som e 18
oj. lordsutch vaknade bredvid sängen idag? nu är det så att jag kollade åre också på skistar.com och det råkade vara 20 där också. och sedan så har jag tidigare erfarenheter av åres uteliv för en 18åring som gör att jag väljer bort det. visst skidåkningen går inte att jämföra, men det är så mycket annat runtomkring. värt att tillägga är att det är en biiit längre till åre att åka också.

vi som e 18
skistar äger ju nästan hela sälen/åre, men det kan inte vara mer än nästan, kolla om det inte finns några privata uthyrare förhandlingsbara/oskrivna åldersgränser.

Annars kan man faktiskt köra bil till alperna också. Är man fyra som kör non stop går det på 24h, kanske ännu lite snabbare med pappas bil?
Folk åker ju buss i 40h, så det blir rena warp-farten till de stora bergen och barerna som skiter i att ni inte är 20.

vi som e 18
Har du inte lärt dig att ironin är död, död och död?
Och Karlstad? Det är en förort till Kristinehamn va?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp