Vi som skall till Fernie

Vi som skall till Fernie
Härligt!=)

Tar med min systemkamera och stativ sen är macen given... Kan bli riktigt skoj faktiskt. Blir det lite mer av åkningen också. Alltid kul med projekt!=)

Hur ser läget i fernie ut nu? Kommer de kunna öppna till helgen?

Vi som skall till Fernie
Jag och flickvannen kommer till fernie i slutet av december och stannar forhoppningsvis hela sasongen. Har inte fixat boende an men hoppas att det loser sig nar vi kommer dit(nagon som behover fylla ut tva platser sa far ni garna hora av er). Nagon som vet om det ar latt att fa jobb inom skidanlaggningen och pa sa vis fa billigare liftkort?
/Andreas

Vi som skall till Fernie
Jag och i alla fall två andra ska klättra upp på bärget i morgon och se om man kan få sig lite pre season åkning... Ska tydligen vara tillräckligt för att köra nu men det är ju inte öppet än så man fårvandra... Men i brist på annat att göra så kan man ju lika gärna köra hårt på en luff upp på toppen....

Om det är någon som läser den här skiten, befinner sig på plats och har tråkigt så är det bara att haka.... Vi satsar väll på att komma dit lite hyfsat runt en 10-11 sisådär... Om du är på plats och är sugen kan du ju messa mig på 250 531 0617 (jag kommer nog inte att titta här)...

Vi höres om några färska skidbilder och en erfarenhet mer...

MVH Max Mildh

Vi som skall till Fernie
Vi är två tjejer på väg till Fernie i början av januari för resten av säsongen. Har inte fixat boende än. Ni som är där, verkar det som att det kan bli ett problem? Någon som har ett en säng eller två över? Vi är glada, trevliga och åker skidor =)

Vi som skall till Fernie
Tjena!

Någon som sitter på ett boende i Fernie? Även vi är två skidgalna tjejer som letar för fullt. Går gärna ihop och styr upp ngt tillsammans! Kommer från en höst med jobb i Oslo och anländer i början av januari för att stanna säsongen ut. Hör av er om det låter intressant, antingen här på freeride eller på frida.sidfeldt@gmail.com

Och till er övriga, jag hoppas vi ses i Fernie!

Vi som skall till Fernie
kolla på fernie.com eller ourfernie.com forumen. där finns det väldigt mycket hus/rum att hyra. Kan ni dessutom uttrycka er väl i text bör det inte bli några som helst svårigheter.

Det kan ju vara väldigt skönt att ha något fixat när ni anländer, så att ni slipper lägga första veckan på att leta boende. Det kommer suga, tro mig.

Lycka till så syns vi där

Vi som skall till Fernie
Tjenare allihopa!
Det är ju tyvärr inte så mycket snö här... men nu låter det som att det ska komma 50 cm på fredag, vore ju underbar tajming till det andra öppningsförsöket. Jag är här med en kompis och tänkte kolla om det är några andra som har anlänt ännu och har lust att ses, kanske ge oss ut i snön imorgon? Vi bor nu på Raging Elki. Om det är några som har lite plats över där de bor eller vet något ledigt vore det toppen att höra från er. Mitt telefonnummer är 250-430-2310.

Ses i backen...

Senast ändrad:
Vi som skall till Fernie
Vad upp allesammans!?

Har tillsammans med några andra här på fr styrt upp boende. Ett fett hus med massa sängar.. Vi får max bo sex där(till en början iaf) men sen om vi känner att det är lugnt med hyresvärden kan trycka in några fler. Kan inte lova något ännu, men absolut ingen omöjlighet.

Vi har huset från januari till april! Maila mig på petter.baecklund@gmail.com om ni är intresserade.

Ha de goett alla, så ses vi förhoppningsvis snart!

Peace

Vi som skall till Fernie
Hallå!
Ska glida till fernie 26e januari och flyger till calgary, tänkte kolla om det e någon mer som ska glida över atlanda då..? åker från arlanda 1010 med stopp i frankfurt.
Ska bli så jävla nice att få glida lite puder!

Ha de gott

Senast ändrad:
Vi som skall till Fernie
Tjao.
Ska också iväg till Fernie i vinter, men det är fanimej crisis på boendefronten nu. Uppenbarligen var huset överbokat, och planet går om tre veckor. Nån som har en plats över/vet om ett ställe att hyra?
Alla tips är välkomna...

Vi som skall till Fernie
Gusland åk dit och hyr in på Raging Elk hostel (ett vandrarhem) Och bo där tills det löst sig för dig :) Du kommer antagligen trivas så jädra bra där också att du stannar!

Vi som skall till Fernie
finns ett ställe i fernie som säljer rogers sim kort.. har du en mobil som inte är låst till nån opperatör och att den har tippel band så funkar de.. simkortet kostar typ 25 dollar eller va de va sen måste du fylla på med pengar som ett refill kort.. va dock ett mindre hvete att aktivera skiten.. vi fick ringa suport

kommer inte ihåg va butiken hette men dom sålde massa krims krams.. sen creditsen köpte vi på ett annat ställe nån lågprisbutik. båda butikerna låg mellan Overweightea och board stiff.. inte mycke till hjälp kanske men en bit påvägen.. =P

Vi som skall till Fernie
Ni som ska bo på Raging Elk en hel säsong... kolla med ägarna om ni inte kan få hyra rummet utanför... precis när man går in så har ni ett rum under stora altanen som man kan hyra, är man lite prutsugen så får man ner priset också sjukt skönt o ha sitt egna rum... dock så gick TVn sönder förra året, men man kan ju hoppas att dom ordnat fram en ny tills iår... =)

Fan va ja också vill säsonga iår... =(

Vi som skall till Fernie
lilltrollet sa:
Ni som ska bo på Raging Elk en hel säsong... kolla med ägarna om ni inte kan få hyra rummet utanför...
Det är nog det lilla rummet vi har hyrt :) Vi är fem grabbar som ska bo i det lilla skyffet. hoppas det är så soft som du får det att låta!

Vi som skall till Fernie
tjena elr !

har ni åkt massa puder nu ? är det nån som vet om det finns gym där borta ? gärna prisuppgift också !

/matte

Vi som skall till Fernie
Fan vad skönt och höra att det kommit lite snö! Kommer dit snart nu!

Linkan_110 för att svara på din fråga så Ja det finns gym. Har dock ingen aning om prisuppgift men vi tänkte snacka med dom :)

Vi som skall till Fernie
Hej! Jag planerar att dra till Fernie! Jag och min kompis hade bokat flyg från oslo den 2 feb. Nu har han pajat knät och kan inte åka med :( :(
Jag vill fortfarande åka men kan hända att jag bokar om min resa lite. Anledningen att vi skulle dra just då var att han skulle jobba fram till dess. Nu har jag ju möjlighet att åka tidigare oxå.. D vore skoj om man hitta nån man kunde resa ihop med! Någon som ska flyga dit i januari eller början av feb? Tjo!

Vi som skall till Fernie
Hej

Har tänkt att åka till Whistler. Flyger till Vancouver nu på fredag. Men börjar bli lite osäker, verkar vara så himla struligt och dyrt att fixa boende. Inser att detta är en något partisk tråd, men vad tycker ni Fernie eller Whistler? Vad ligger boendekostnaden på i Fernie?

Är det någon som har någon idé hur man tar sig från Vancouver till Fernie, inte direkt nästgårds :-)

Härligt att det börjar snöa
Ha det

Vi som skall till Fernie
tror de e omöjligt att fixa boende i whistler.. alla billiga rum är uthyrda till de som ska bygga om backen till OS.. fernie är nog ett bättre val tror jag.....

Vi som skall till Fernie
När vi kollade boende i både Fernie och Whistler skillde sig priset markant. Nu är du iofs sent ute. Men ca 3-4000 per månad fick vi det till som två personer (det kan bli billigare på fler och dyrare ensam) i Fernie. Jag skulle nog också tipsa om att åka till Fernie eftersom jag tror att Whistler är omöjligt nu.

Som transport så går det såkallade Greyhounds mellan de olika orterna så det kan man kolla upp men det bästa är ändå som alltid att helt enkelt söka på "transportation Vancouver - Fernie" på google eller ngt sånt där ;)

Lycka till!

Vi som skall till Fernie
Hej, jag undrar om det finns någon vänlig själ därute som skulle kunna hjälpa mig att transportera ett ryggskydd från Göteborgsområdet till Fernie...??? En kanna öl eller två utlovas! :)

Ha det gott! //Moa

Vi som skall till Fernie
Hallå Moa

Jag åker från Gbg till Fernie med Langley den 23.e så har du inte fått skyddet innan dess kan jag plocka med det. Stannar bara några dagar i F eftersom vi ska på Ski around men tillräckligt för att lämna av ett skydd. Tar gladeligen emot en kanna öl eller lite guidning på berget. Hör av dig om det ska fixas. Skön åkning.

[nicklas]

Vi som skall till Fernie
Jag kan också plocka med ryggskyddet! Åker nu på onsdag från landvetter. Så om du kan få ner det till varberg innan dess eller om nånn kan möta upp mig på landvetter på onsdag morgon är biffen fixad!=)

Jag är för övrigt mer än sugen på ditt liftkort "Benixen"

P

Vi som skall till Fernie
gratis mat i fernie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hej alla svenskar som hänger i fernie i vinter (2009) om ni vill ha gratis mat söndag 11 januari så se till att var på plats vid the SFC house (stort blåt hus tvärs över gatan från overwaitea), 861 2nd Ave, de kommer att stå en skylt utanför)
de 40 första som dyker upp får gratis mat! ta med kompisarna, även om dom inte e från SWE så e dom välkomna (=

Vi som skall till Fernie
Tänkte kitta om mig i år, men kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska göra det på plats i Kanada eller redan här i Göteborg. Vad säger ni som är på plats? Hur ser sortimentet och priserna ut? Har för mig det var ganska bra förra året, men då tittade jag inte så jättenoga =P

Snödjup

Tillbaka
Topp