Videoredigeringsprogram till mac

Isaktamio

Medlem
Tja, jag undrar om det är någon här på detta forum som vet något bra och helst gratis redigeringsprogram för min Imac. jag har filmat i något år och är inte alls särskilt bra på att redigera men vill ändå ha något bra program där jag kan utvecklas och filmerna blir bra! Jag har letat runt på forumet och kollat runt lite på google men inte hittat något riktigt fett, vänder mig därför till er freeriders och hoppas på att någon av er vet något program som skulle passa mig!

Tack på förhand! :D

Tror inte det är programmet det är fel på isåfall.
Du kommer inte så långt om du vill ha gratisprogram om du inte kan tänka dig att olagligt tanka.

Final Cut Pro använder iallafall jag, funkar bra. Men det kostar en slant.

Lightworks är riktigt bra, och finns i gratisversion till Mac, PC och Linux! Lite högre inlärningskurva än typ iMovie kanske, men det är grymt flexibelt att redigera med när man väl kan det. Det är ett fullskaligt produktionsverktyg!
Begränsningen i gratisversionen är att man bara kan få ut 720p material, men det fungerar ju helt ok.

Ladda ner från deras sajt:
http://www.lwks.com/

Här är en bra nybörjartutorial (kolla på del 6 och 7 för redigering och trimming!):

Enda nackdelen jag har hittat är att det är lite knepigt att göra varispeed (men det går), men det kanske dom har fixat i senste versionen, har inte testat där.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp