Viktigt o klä sig dyrt?

Viktigt o klä sig dyrt?
Dyrt spelar nog ingen roll, däremot märke är en annan sak, vilket ofta är dyrt men inte nödvändigt vis.
Märken som "status" Jiberish, level 1, Edoggo ( bjuder på den hyllengren ), LRG är inte allt för dyra :o
Om man nu inte för får sig att köpa direkt från Staterna med en frakt på 700 kronor.

Men det är klart allt duger så länge det ser bra ut.

Senast ändrad:
Viktigt o klä sig dyrt?
spelar nog inte så stor roll men man känner nog att man vill lägga lite pengar på skidkläder om man åker mycket skidor och är intresserad och tycker då det är värt att köpa nya kläder snygga!

Viktigt o klä sig dyrt?
kör med det du anser värt och snyggt att betala för, i do kör med Burton brallor (på rea) för under 1500 och en Analog jacka för 950

Viktigt o klä sig dyrt?
Viktigt o klä sig dyrt?
Viktigt o klä sig dyrt?
jag kör i en homemade hoodie? Kan det bli bättre? Gjordes helt gratis i syslöjden .. värmer fett bra :))) XXL pants för 450 spänn på intersport? varför ska allting vara så dyrt? Inte för att jag är fattig men jag lägger hellre ut pengar på skidor och pjäxor än massa kläder när man kan få nice för det priset :)

Viktigt o klä sig dyrt?
Olleonning sa:
amg vilket troll

Förövrigt får man väl klä sig enligt sin nivå tycker jag, inte så häftigt att se nån som är skitkass men har alla de fräschaste och bästa prylarna.
Instämmer lite.

Om ditt syfte är att synas lite extra i backen genom att ha de mest häftigaste o coola kläderna för säsongen så ska du självklart skaffa dem detta kommer förmodligen påverka ditt psyke så att du hela tiden känner dig cool och bara det är ju härligt.

Om du är en nybörjare till medelåkare så kommer även detta innebära att ALLA ser dig när du klantar till dig.:D

Om du är mer avancerad åkare kommer folk att uppmärksamma samt kanske även komma ihåg dig när du gör det dära perfekta åket. På Afterskin kommer alla prata om dig och dina snygga åk och att du minsann hade de senaste Burtonkläderna och då undra om du finns i närheten eftersom alla vill snacka med dig, jag menar ju du är ju både en stekare och en cool bra åkare.

Att vara sponsrad av ett klädmärke är ett jobb, Jon är en levande reklampelare som åker runt i snön tänk på det! ;)

Viktigt o klä sig dyrt?
I3ea sa:
Olleonning sa:
amg vilket troll

Förövrigt får man väl klä sig enligt sin nivå tycker jag, inte så häftigt att se nån som är skitkass men har alla de fräschaste och bästa prylarna.
Att vara sponsrad av ett klädmärke är ett jobb, Jon är en levande reklampelare som åker runt i snön tänk på det! ;)
Jon är en fag.. mm stek stek stek, smaka på ordet!

Viktigt o klä sig dyrt?
ekebom sa:
I3ea sa:
Olleonning sa:
amg vilket troll

men det finns ju väldigt många som klär sig likt proffsen som inte är proffs ... då är det en annan klass skillnad och jag vill veta vad du ser som är fel med det? man klär väl sig efter vad man tycker det är värt att lägga på sina skidkläder right?

Viktigt o klä sig dyrt?
Pl0PPEN sa:
ekebom sa:
I3ea sa:
men det finns ju väldigt många som klär sig likt proffsen som inte är proffs ... då är det en annan klass skillnad och jag vill veta vad du ser som är fel med det? man klär väl sig efter vad man tycker det är värt att lägga på sina skidkläder right?
Jag säger ingenting om några kläder här, jag säger bara att jon e en jävla faggot!! men om du nu undrar så tycker jag bara att de e fjantigt att ta ngt rakt av från någon annan oavsett pris.. det e extra fjantigt om man tar efter mr.fag med sina tights! sen så citerade jag förövrigt det där om reklampelaren, inte nått pris.. så vet inte ens varför du frågar mig

Senast ändrad:
Viktigt o klä sig dyrt?
ekebom sa:
Pl0PPEN sa:
ekebom sa:
Jag säger ingenting om några kläder här, jag säger bara att jon e en jävla faggot!! men om du nu undrar så tycker jag bara att de e fjantigt att ta ngt rakt av från någon annan oavsett pris.. det e extra fjantigt om man tar efter mr.fag med sina tights! sen så citerade jag förövrigt det där om reklampelaren, inte nått pris.. så vet inte ens varför du frågar mig
Men tar man efter tex HH eller TW så ær det helt ok?
Så måste jag nog en gång till dra till med "Jon har gjort sjukt mkt før sporten"-kortet....før så ær det vare sig frøken vill det eller ej.

Viktigt o klä sig dyrt?
PNyberg sa:
ekebom sa:
Pl0PPEN sa:
Så måste jag nog en gång till dra till med "Jon har gjort sjukt mkt før sporten"-kortet....før så ær det vare sig frøken vill det eller ej.
som sagt..

Viktigt o klä sig dyrt?
Beror ju på om man vill var blixten i backen eller Johnny Bravo. Själv så gillar jag att klä mej snyggt, men inte dyrt för de. Iår har jag lyxxat till de lite, köpte nu i somras en Rip Curl jacka modell 09/10 på 50%rea för 1600, altså kostade den 3200 original. Blev lite knäpp text, men de jag menar är att om man inte bryr sig om att ha det senaste, men ändå vill ha nått NAJS trotts att plånboken mer och mer börja likna en sprängd ballong så kan man fynda på sommarn! Yay :D

Viktigt o klä sig dyrt?
lysero3 sa:
Beror ju på om man vill var blixten i backen eller Johnny Bravo. Själv så gillar jag att klä mej snyggt, men inte dyrt för de. Iår har jag lyxxat till de lite, köpte nu i somras en Rip Curl jacka modell 09/10 på 50%rea för 1600, altså kostade den 3200 original. Blev lite knäpp text, men de jag menar är att om man inte bryr sig om att ha det senaste, men ändå vill ha nått NAJS trotts att plånboken mer och mer börja likna en sprängd ballong så kan man fynda på sommarn! Yay :D
Ja om föregående säsongkläder duger så är det ju alltid ekonomiskt att besöka outlets för de mer större coolare märkena såklart. ;) Annars är semptemberREAN i Åre att föredra. Åk till Åre sista helgen i september och du kommer att mötas av maxrea i alla sportbutiker och att hitta skidjackan med en så där 70%rea e lätt. Även sponsrade kläder som kanske bara använts vid en tävling kan säljas ut billigt.

Att klä sig fult i Åre är okej om man bor där hela året men att komma dit nån vecka om året ja då är det bäst att man snyggar till sig på direkten för att göra nån effekt.

Viktigt o klä sig dyrt?
Kids, väx upp och klä er som ni vill. Själv ska jag satsa på att se ut som Di Leva till nästa säsong ... eller kanske inte.

Viktigt o klä sig dyrt?
erik_lagg sa:
Kids, väx upp och klä er som ni vill. Själv ska jag satsa på att se ut som Di Leva till nästa säsong ... eller kanske inte.
Jag tror att alla kids redan tar efter Di Leva
images

Där snackar vi redig Tall Tee! :D

Viktigt o klä sig dyrt?
Jag håller med på vad de flesta skriver, man köper kläder som man mår bra i såväl mentalt som fysiskt. Dyrare kläder från etablerade tillverkare håller längre och är bekvämare samt har ett tilltalande utseende. Visst är det mycket fåfänga i byn men låt inte det bekymra dig. Det finns skinnvästsställen också. Gå inte på Bygget och Dippan enbart för att alla andra gör det. Pubbar kanske passar dig bättre exv.
Det jag tänkte skriva från början är dock att det finns inget roligare än när det kommer en i skitflashiga kläder och inte kan åka. Då får man genast ett mycket brett leende :D

Viktigt o klä sig dyrt?
Som någon skrev tidigare i tråden: Om man inte sätter en 540 får man inte klä sig snyggt (eller som man vill)?

Själv åker jag skidor för att det är så jävla kul, jag tog inte ett sabbatsår för att se bra ut. Jag köper de kläder som passar mig bäst och tycker är snygga, oavsett pris.

Sen kom jag upp hit till Åre, som jag nämnde ovan, för att det är så kul och samt bli en bättre skidåkare, köpte med mig jacka och ett par byxor för jag behövde det, visade sig att dom var snygga också. FLAME ON!

heeejpa!

Viktigt o klä sig dyrt?
Dyrare kläder = mer respekt.

Jag köper hellre en dyr jacka som är ful istället för en snygg jacka för 200 spänn.

Eller...?

Viktigt o klä sig dyrt?
Alltså, vad är problemet?

Klart det är bättre kvalité på saker som kostar mer men vadå, kör man runt med kläder för cirkus 5-6 tusen och är motsvarande bambi på hal is så blir man totalutskrattad. Bättre då att lägga pengarna på en nybörjarkurs. Sedan ska man naturligtvis klä sig snyggt men bara för att det är snyggt behöver det inte kosta skjortan. Det är stor skillnad på vilken prisklass kläderna ska ligga i beroende på om man kör park eller puder. I park funkar det med en hood medan i Puder behöver man en ordentlig jacka med snölås och dylikt då man garanterat kommer få in mer snö under kalsingarna.

Viktigt o klä sig dyrt?
Frostyz sa:
Klart det är bättre kvalité på saker som kostar mer men vadå, kör man runt med kläder för cirkus 5-6 tusen och är motsvarande bambi på hal is så blir man totalutskrattad. (...)
Ursäkta, men jag tycker det här är ren bullshit, och någon slags extremisttolkning av jantelagen. Kan nån förklara för mig varför man inte kan ha bra kläder förrän man nåt upp till en viss åknivå?

Let's face it, alla vill ha bra kläder. Åker man mer värdesätter man kläderna mer, och är då beredd att spendera mer pengar på det.

Klädsel överlag i vårt samhälle är ett sätt att visa respekt och tillhörighet. Är man trygg i sig själv och har hittat sig själv, känner man inget behov av att hävda sin position / status genom kläderna - man fokuserar mer på sitt utseende än själva statusen.
Är man ung och inte har hittat sin identitet är det ganska naturligt att man vill framhäva en lite färgstarkare identitet än vad man egentligen är. Valet är flera, svartrockare, WoW-geeken, finsk alkis, eller den tungt beväpnade och sjukt skräckinjagande ghettojibbern är några exempel på attityder man kan snappa upp och applicera på sig själv.

Själv är jag rastafari. Köpte en rastafari-mössa och t-shirt häromdan från en webshop och tänkte börja köra lite halvtaskig rastafari-engelska här i forumet snart.
One love!

Viktigt o klä sig dyrt?
EnterMan sa:
Jag måste dock erkänna att jag till stor del är allergisk mot billiga saker. Kan väll bero på att dom sällan håller mina krav. Men å andra sidan om jag hittar något som är billigt och bra så rekomenderar jag det mycket mer än om det är dyrt. Sen ett sidospår, köp ej dyra haglöfs skor då jag fick reklamera samma modell 4 gånger och fick ny sko varje gång, skitsko.
kan tänka mig att dom var riktigt fula ockå! fula och dåliga!

Senast ändrad:
Viktigt o klä sig dyrt?
herregud!! klart som fan de ska vara så dyrt som möjligt! och ifall du är riktigt king så köper du två av den dyraste jackan och par skidorna och kastar det ena paret!!! då kommer du dessutom åka mycket bättre!!!

cash is the one and only king!!

Viktigt o klä sig dyrt?
Nojlas sa:
Frostyz sa:
Klart det är bättre kvalité på saker som kostar mer men vadå, kör man runt med kläder för cirkus 5-6 tusen och är motsvarande bambi på hal is så blir man totalutskrattad. (...)
Ursäkta, men jag tycker det här är ren bullshit, och någon slags extremisttolkning av jantelagen. Kan nån förklara för mig varför man inte kan ha bra kläder förrän man nåt upp till en viss åknivå?

Let's face it, alla vill ha bra kläder. Åker man mer värdesätter man kläderna mer, och är då beredd att spendera mer pengar på det.

Klädsel överlag i vårt samhälle är ett sätt att visa respekt och tillhörighet. Är man trygg i sig själv och har hittat sig själv, känner man inget behov av att hävda sin position / status genom kläderna - man fokuserar mer på sitt utseende än själva statusen.
Är man ung och inte har hittat sin identitet är det ganska naturligt att man vill framhäva en lite färgstarkare identitet än vad man egentligen är. Valet är flera, svartrockare, WoW-geeken, finsk alkis, eller den tungt beväpnade och sjukt skräckinjagande ghettojibbern är några exempel på attityder man kan snappa upp och applicera på sig själv.

Själv är jag rastafari. Köpte en rastafari-mössa och t-shirt häromdan från en webshop och tänkte börja köra lite halvtaskig rastafari-engelska här i forumet snart.
One love!
Det är klart att ju mer man åker desto mer kan man lägga pengar på kläder, det jag menar är att om man är total nybörjare behöver man inte lägga snuskigt mycket pengar på kläder. Bättre då att lägga pengarna på nybörjarkurser etc.

Sen är det en helt annan sak om man åker offpsit. Självklart ska man ha bra utrustning och klädesplagg om man åker utanför de preparerade nedfarterna. Tycker det då är viktigare med fin utrustningen då skaderisken är högre.

Sedan så ska man naturligtvis känna sig självsäker i den man är om vi nu går in på indentitet. Dock så behöver man inte göra det genom att lägga ut många tusenlappar på kläder. Indentiteten bygger på självförtroende och hur andra ser på en. Det är mycket mentalt och hur man är mot andra. Man kanske vill vara "ghettojibber" och då är det okej. Dock så kan man (om man är total nybörjare) kanske hitta en snygg outfit från fjolåret som man känner sig komfortabel i. Det är ingen som direkt bryr sig om man kör med 2010 års modell istället för 2011. Då är det bättre att lägga pengarna som blir över på snäppet bättre skidor.

Detta jag säger nu handlar enbart om man är nybörjare och knappt har åkt skidor/snowboard förut. Det är ej menat till de som (inklusive jag) kör ungefär 15 ggr per år och sätter typ 540 och ett par rails. Dock så är detta bara min personliga åsikt.

Viktigt o klä sig dyrt?
ekebom sa:
PNyberg sa:
ekebom sa:
som sagt..
Jon må vara en faggot men du verkar fan va rätt snurrig. Lägger upp mingelbilder från dina fester och skriver en blogg på engelska som ingen bryr sig om. Sopa!

Fett värd varning. tror jag är uppe i 2 iof så vi hörs om ett par månader. Tja!

Viktigt o klä sig dyrt?
kan vara så att dyrast är oftast snyggast och bäst kvalite,
liksom om salomon gör en snygg jacka så kostar den 4k sen 3år senare gör dom icke så heta märkerna jackor som har samma stuk för 1000kr
men de e min teori :) gäller att vara med på reor så får man fina kläder för fulakläders pris:=)

Viktigt o klä sig dyrt?
Hm, senast jag kollade så hade den en rätt bra läsarstatistik.. så någon ensamvarg därute bryr sig säkert om den! med det sagt inte alla

Senast ändrad:
Viktigt o klä sig dyrt?
Frostyz sa:

Klart det är bättre kvalité på saker som kostar mer men vadå, kör man runt med kläder för cirkus 5-6 tusen och är motsvarande bambi på hal is så blir man totalutskrattad. Bättre då att lägga pengarna på en nybörjarkurs. Sedan ska man naturligtvis klä sig snyggt men bara för att det är snyggt behöver det inte kosta skjortan. Det är stor skillnad på vilken prisklass kläderna ska ligga i beroende på om man kör park eller puder. I park funkar det med en hood medan i Puder behöver man en ordentlig jacka med snölås och dylikt då man garanterat kommer få in mer snö under kalsingarna.
Jo en hood fungerar i parken! Förra året körde jag park i -30 och då kan jag säga dig, att en hood inte fungerar :p.

Viktigt o klä sig dyrt?
eff sa:
Frostyz sa:

Jo en hood fungerar i parken! Förra året körde jag park i -30 och då kan jag säga dig, att en hood inte fungerar :p.
haha, lite halvkyligt blir det nog, men det går :P

Tillbaka
Topp