Viktigt o klä sig dyrt?

Viktigt o klä sig dyrt?
Alltså, alla måste ju erkänna att det handlar om att folk tittar på en. Det är ju inte kul i sig att åka, det roliga är att åka när folk ser. Vem åker ensam tillexempel? Loooosers! Kläderna är alltså sjukt viktiga för åkupplevelsen: Om man har investerat i fräschaste setet känner man sig också fräsch, och om man känner sig fräsch åker man fräscht. Punkt.

Viktigt o klä sig dyrt?
Jag har hört att det viktigaste är att ha så kallad "stis". Det får man lättast genom att ha en bandana runt munnen och låtsas "poppa" folk med staven. Har egentligen ingen aning om det är viktigt att bandanan är dyr, men det hjälper nog. Den bör nog också vara i ett funktionsaterial eftersom andedräkten annars har en tendens att fastna och frysa.

Viktigt o klä sig dyrt?
tjenare. jag tycker att själva ''åkningen'' är det roliga.
men det finns även snygga kläder till ett bra pris.

och det viktigaste är ju inte om det är snyggt eller inte det är vad som känns bäst för dig ! :D

Viktigt o klä sig dyrt?
evil sa:
Jag har hört att det viktigaste är att ha så kallad "stis". Det får man lättast genom att ha en bandana runt munnen och låtsas "poppa" folk med staven. Har egentligen ingen aning om det är viktigt att bandanan är dyr, men det hjälper nog. Den bör nog också vara i ett funktionsaterial eftersom andedräkten annars har en tendens att fastna och frysa.
It's called steeze

Viktigt o klä sig dyrt?
snowfiend sa:
evil sa:
It's called steeze
Shit.. måste missat det helt. Tack för att du rättade mig!

Viktigt o klä sig dyrt?
evil sa:
snowfiend sa:
evil sa:
It's called steeze
Shit.. måste missat det helt. Tack för att du rättade mig!
Haha måste bara säga "stis" gjorde min dag.

Viktigt o klä sig dyrt?
ekebom sa:
Pl0PPEN sa:
ekebom sa:
Jon är en fag.. mm stek stek stek, smaka på ordet!
men det finns ju väldigt många som klär sig likt proffsen som inte är proffs ... då är det en annan klass skillnad och jag vill veta vad du ser som är fel med det? man klär väl sig efter vad man tycker det är värt att lägga på sina skidkläder right?
Jag säger ingenting om några kläder här, jag säger bara att jon e en jävla faggot!! men om du nu undrar så tycker jag bara att de e fjantigt att ta ngt rakt av från någon annan oavsett pris.. det e extra fjantigt om man tar efter mr.fag med sina tights! sen så citerade jag förövrigt det där om reklampelaren, inte nått pris.. så vet inte ens varför du frågar mig
känns som ett klassiskt fall av "hjulet snurrar men hamstern är död". och då menar jag inte jon.

edit: jag utvecklar - ditt argument är helt huvudlöst och ren smutskastning på någon som, vare sig du eller jag eller någon annan gillar honom som person, gjort oerhört mycket för skidsporten.

kom tillbaka när du tillfört något vettigt själv.

Senast ändrad:
Viktigt o klä sig dyrt?
snowfiend sa:
Haha måste bara säga "stis" gjorde min dag.
You-Are-Owned.jpg

Viktigt o klä sig dyrt?
Det viktiga är inte att klä sig dyrt som många redan har sagt. Det viktiga är att man känner sig bekväm i det man åker. sen är det en annan sak att ha dyra kläder som är snygga. Man känner sig ofta lite bättre om man har bra saker och att få självförtroende pga materialet är det inget fel med ! det är som att du har en fiat punto eller en ferarri. Du blir inte en bättre förare i ferarrin men du känner dig stolt och nöjd ! Har man pengar och känner att det är värt att lägga pengar på dyra skidkläder som man tycker är snygga så ska man göra det !

Viktigt o klä sig dyrt?
joel\leoj

hatten av, detta skall lyftas fram och rätt iaktagelse av auree tha village.
då jag jobbade i wc-liften la jag ner mycket av mina sega dagar
på att just reflektera över detta (förrutom att bokstavligen glo på alla söta
å goa sockertoppar från södra sverige). utförsåkare i lyxförpackning
och kittade till tusen på nybörjar/medelnivå. självfallet är det
ju upp till var och en men man kan inte undgå att det ligger
något mycket märkligt (skevt) kring detta. såvida du inte skulle platsa
i svts program "ung och bortskämd", vilket (antagligen!) är vanligt förekommande
i åredalen (per capita).

samtidigt som det är skevt så vill man ju inte missunna andra, denna
korta vinning då man står där på torget å slår till på ett magnifikt neonfärgat
puke performance-ställ med prislappen kring femsiffrigt. för av denna
handling blir du ju direkt ingen bättre skidåkare (undantag finns då det ibland
inspirerar), utan kanske snarare sämre då denna handling kan sätta sig i huvudet
och på så sätt missgynna grundpositionen bl.a.
däremot betvivlar jag icke att handlingen, för människan, kan skänka en tillhörighet.

tilläggas bör att även jag har fastnat i träsket. dock köper jag mest beggat, men
det gynnar ju fortfarande plånboken mer än den mentala biten där skidgläje
och det lugna allmäntillståndet kan få sig en känga pga av jag står där på berget
och har klätt/beter mig som ett am full pro mit den pow-feelin´. då gäller det att
man hittar styrkan å blir som folk igen, innan östra skall droppas med vattenskidorna
som har plasten kvar på belagen. vad är goda förebilder?

Viktigt o klä sig dyrt?
Jag klär mig dyrt, kan knappt åka. Tycker det e viktigt för mig att trivas i det jag har på mig, samma sak utanför backen. En riktig märkesbög är vad jag är. :cool:

Viktigt o klä sig dyrt?
har inte heller fattat det där med att folk ska klä sig dyrt. Till i Åre. En tjej hade en en dyr och fin Mocler jacka med ett par lack/läder byxor av modell tight...först fattade jag inget...sen när hon hade gått förbi och jag vände mig om fattade jag allt ;D

Tillbaka
Topp