vilka är du grundläggande trixen för snowboard ?

A-sjosten

Medlem
tja jag är ny här på freeride och har åkt snowboard lite mer än en halv säsong.

tänkte bara höra vilka dom grundläggande trixen är ? Det jag kan är typ indy grab och när man vrider snowboarden 90 grader i luften och sen tillbaka vet inte rikrigt vad det heter... Men gärna tips på nåt basic trick

Senast ändrad:
Nepp, svarar ingen inom 2 minuter så har förmodligen ingen ett svar på din fråga. Eller så var din topic missledande.

okej men asså jag skrev ingen för att jag skulle klicka på den där bevaka knappen haha :) är inte backflip enklare än frontflip ?

De grundläggande tricken är väl 180 och 360 åt båda hållen samt indy, mute och melon. Börja i mindre hopp och öka sedan höjden/längden successivt. Se till att öva in dem ordentligt riktigt ordentligt så att de inte är slafsiga! En saftig jävla Backside 180 melon är i mitt tycke grymmare än corkar och flippar alla veckans dagar. Men det är ju som sagt vad jag tycker! Tricket du beskrev då du vred 90 grader och sen tillbaka kallas shifty btw. Lycka till!

kör lite 50-50 på boxarna, tills du känner dig riktigt säker där, sen kan du pröva lite blyga boardslides

Oj det glömde jag Säga jag kan 50-50 ganska säkert, testat lite boardslide också... När jag åker upp på boxen och vänder snowboarden på sidan så går det en bit sen tar det tvärstopp ! Vad gör jag för fel ? Ska jag luta mig på något sätt elr ?

Senast ändrad:
FS Boardslide måste man köra, för det är sjukt cleant.

Likaså nosepress/tailpress.

Det jag fick lära mig när det gällde tricks var att om man lärde sig backflip och frontflip 360 åt båda hållen. Så hade man en bra grund till att utvecklas på egen hand. Men jag måste säga att det lättare tricksen som backside 180 i ett bra hopp är så mycket skönare än typ rodeo 720 fast det är min egen åsikt. Tips är att nöta på de lättare tricksen så du är riktigt säker. jag lovar du kommer att uppleva de svårare tricken lättare då.

Snödjup

Tillbaka
Topp