Vilka av dessa skidor?

Holmamarcus

Ny medlem
Vilka av dessa skidor?
Tjena Freeride!

Jag har funderat på dessa följande skidor:

- Rossignol Scratch
- Line Mastermind
- K2 Sight
- K2 Domain

Jag själv är 16 år och bor i södra delarna av Sverige så har endast ca 7-10 skiddagar om året. Jag är 185cm lång och väger 77 kg. Jag har åkt skidor nu varje år i 8 år och har då mest åkt pist. Jag vill nu utvecklas i parken och kommer väl att lägga 70% park 30% pist i år och nästkommande år. Jag vill ha en skida som fungerar bra till både park o pist och helst med midsole montering så det fungerar bra till båda.

Alla tips är välkomna

Ha det bra!

Vilka av dessa skidor?
har bara koll på domain och mastermind. men mastermind blir nog för kort och domain är ju en 99% parkskida så jag vet inte om nån av dom är så bra. men om jag hade varit du och valt mellan dom 2 skidorna hade jag nog tagit domain för den finns i rätt längd:) lycka till med att hitta ett par skidor

Vilka av dessa skidor?
Tack för tipset!

Men som du säger är Domain en parkinriktad skida och helt symmetrisk och jag är vill inte ha en mittmonterad då jag vill kunna trycka på lite i pisten också, kan man bakmontera en domain?

Vilka av dessa skidor?
kolla upp k2 revival, dom är 60% park 40% pist. på sport conrad är dom 299€. + att det följjer med marker griffon bindningar.
själv beställde jag dom och dom borde vara här på måndag, jag kan skriva åt dig vad jag tycker om dom!

Vilka av dessa skidor?
Har kollat lite på revival, enda nackdelen är att jag skall iväg om 2 veckor och när jag mailade sport conrad så sa dom att det skulle ta 8-10 arbetsdagar :/

Tillbaka
Topp