Vilka BC skidor ska jag köpa?

WilleSkoglund

Ny medlem
Halloj alla balla tänkte kolla med er om de va nån som har tips på ett par BC skis som kan tänkas passa mig är ca 175 lång och väger ca 65 kg vill ha med twin tip ska kunna droppa hoppa i pudret osv har kolla på bla k2 hellbent och amplid teddy driver men har kompisar som tror att dom är för breda. vad säger ni?

Kolla in Carleds bc scratch han har till salu, kanske kan vara något.

tja. jag vet inte. är bara fortfarande i teorin då de gäller breda skidor med ovänt spann. har ett par raceskidor samt ett par gun 188 på 101mm midja(kan inte de andra måtten).
om du vill ha en bc-skida är nog en hellbent ett bra tänk. har själv siktat in mig på segmentet med omvänt spann och mitt förstaval atm är line ep pro.

Har du bara någon annan smalare skida med dig så är det ju inge problem i att de är för "breda".

i övrigt handlar de väl ganska mkt av vart du ska åka med dina bc-skidor. sverige är ju inte direkt kännt för sina enorma dumpar t.ex :). är det mkt skog så kanske du ska välja en kortare skida etc... men de antar jag du tänkt på själv :)

Dom hade ett par Hellbent i skidshoppen i stryn och dom är helt enkelt sjukt feta...

Tror inte man behöver så breda skidor någon gång för att vara ärlig, men visst dom är säkert goa att åka med men dom suger nog till 99% till allt annat än just puder...

Edit: Och är det puder skidor du letar efter så är detta väldigt fel avdelning...
Är det BC jibb skidor du vill ha så är nog ett par Obseth bättre, det är iaf vad jag kommer satsa på ... lagom feta, väger inte 10000kg som hellbenten... visst Hellbenten har sjukt fet rocker medans obsethen har bara lite i fram men det gör ju så man kan använda skidorna i parken, pisten och offpisten medans hellbent är bara puder...

Senast ändrad:
Jag har 4 par jibbskidor och vill ha ett par för offpisten. Är inne på att köpa rossignol scratch bc nu håller med om att hellbent är sjukligt fet.

Tillbaka
Topp