Bjo-rnR sa:
linder sa:
Åter till frågan ... Köpte du skidorna nya eller begagnade?
Jag skulle hellre köpt Salomon STH12 då dom är lika bra fast billigare
http://www.sport-conrad.com/page/product-detail/__/shop/prod/4591
edit: såg nu att det inte va sth driver ... men det är fortfarande en bra bindning
STH14 EJ Driver
Dags att börja basha på salomon då.. Overshootade och överroterade big air arenan, tådelen sprack. Pajjade 3-4 skistoppers pga pre-release oavsett hur du justerade bindningen, rätt förspänning 12 i din.
Om du overshootade big air arenan i tandå så är det inte konstigt att bindningen pajar för den landningen är lååång! Fattar inte riktigt vad du menar med "STH14 EJ Driver" är det bindningarna du hade? för jag länkade STH12
Jag är asnöjd med mina griffons, klagar inte på marker eller några bindningar utan tycker bara priset är sjukt för dyrt när killen precis har köpt skidorna.
Han köpte ett par 09 silencer med marker free... köpte han dom för 500kr så är det väl helt okay, men nu lär han ju lagt mer pengar på dom och sen att köpa ett par marker griffons för 1750kr när ett par K2 silencer 10/11 med griffons från sport-conrad kostar 3000... Njaeee känns inte värt det speciellt inte eftersom skidorna garanterat är monterade så man måste borra om.
Samt att han förmodligen inte åker tillräckligt grymt för att känna skillnad på STH12, Griffons.
Skistoppers pajar man oavsett vilken bindning man har thats it.
Mitt råd om du inte är nöjd med skidorna och bindningen är att helt enkelt försöka sälja dom och köpa nytt... Inte värt att enbart köpa en ny bindning för att man inte tror den nuvarande ska hålla