Vilka Bindningar Ska Jag Köpa ?!?

KevinH

Ny medlem
Som rubriken lyder vilka bindningar ska jag köpa ? Säg vad ni har för bindningar och hur mkt dom kostar plz, ! jag har funderat på Look P18 elr Look P12 !

Om du har bindning på minst 12 i dinskalan så kan du ta P18 annars så går du på nåt mindre...

//H

beror lite på din åkstil, men jag menar dem flesta passar ju för de mesta.
Åker du aggressiv carving o jibb o omkring 4v+ om året kanske du ska köpa ett par P18 som helt klart klarar mer aggresiv åkning än p12, men eru som jag o bor i sthlm och åker 2-3 veckor om året o inte allt för agressivt så skulle jag föredra P12 som inte e lika dyr.
Du klarar dig med båda tror jag. Du får de du betalar för. :)

Look P18 är billigare än Look P12 och jag åker 12 gånger i måndaden + lite stadsjibb o.s.v !

Om man säger såå här, jag får Look P12 för 1000 kr ord. pris är 2500 med frakt från sport-conrad, men ska jag kööpa dom ?

p18 är dyrare visst, om du inte tänker på look p12 pivot racer.
men de skiljer kanske 200 kr. O nej de kostar fan inte 2500 kr med frakt för den bindningen, haha. typ 1900:- och p18 för typ 2100.
Fast du kanske vill frakta dem till grönland. va vet jag.

Senast ändrad:
Är det ingen mer än jag som börjar lacka på Kevin här?

Du kan ju inte stirra dig blind på priset!!! Du måste ju se till funktion och i detta fallet, DIN-VÄRDE! Du kan ju inte köpa en super-g-skida bara för att den råkar vara 500:- billigare än en vanlig slalomskida om du ska köpa pistskidor. Det är samma sak med pjäxor, du kan inte köpa Nordica Dobbermann med 150 i flex bara för att de är "lite snyggare" än Salomon 1080. Köp rätt grejer till din åkstil!

Det jag menar är att du inte kan åka med en bindning som har din-värde mellan 8 och 18. Du måste teoretiskt sett väga 80 kg och uppåt och/eller köra jäkligt hårt för att ha sådana bindningar. Köp ett par Look eller Rossignolbindningar som går til 12.

Carled sa:
Är det ingen mer än jag som börjar lacka på Kevin här?

Du kan ju inte stirra dig blind på priset!!! Du måste ju se till funktion och i detta fallet, DIN-VÄRDE! Du kan ju inte köpa en super-g-skida bara för att den råkar vara 500:- billigare än en vanlig slalomskida om du ska köpa pistskidor. Det är samma sak med pjäxor, du kan inte köpa Nordica Dobbermann med 150 i flex bara för att de är "lite snyggare" än Salomon 1080. Köp rätt grejer till din åkstil!

Det jag menar är att du inte kan åka med en bindning som har din-värde mellan 8 och 18. Du måste teoretiskt sett väga 80 kg och uppåt och/eller köra jäkligt hårt för att ha sådana bindningar. Köp ett par Look eller Rossignolbindningar som går til 12.
Helt sannt :)

Eftersom du är 14 tror jag inte du väger så mycket ,så en P12 blir kanonbra.

Carled: Alla säger att Look P12 är kanonbra men inte värd priset, och då fråga jag om det var värd priset när jag får dom 1500 kr billigare ...

1700-1800 SEK tycker jag är lite dyrt för en ny bindning i det segmentet (dvs. vanlig standardbindning). Men å andra sidan är det billigare än att beställa från Stadium (går det ens?) eller gå in i en skidbutik och köpa bindningen.

Det jag tycker du skall göra är att kolla Köp&Sälj här på freeride... Det finns många 12-dinare från Look och Rossi för billiga slantar. S-C blir billigt först när man köper set, skida och bindning för sig är inte så fasligt billigt.

Här är ett par FKS 120, samma som Look Pivot 12 https://www.freeride.se/admarket/ad.php?id=23605, 1400:-... Lite i överkant enligt mig, men grymt bra bindning för att bara gå till 12.

KevinHolmbom sa:
Carled: Alla säger att Look P12 är kanonbra men inte värd priset, och då fråga jag om det var värd priset när jag får dom 1500 kr billigare ...
snälla, använd inte ordet "alla" när inte ALLA tycker så. Jag har ett par rossignol scratch 120 bindningar (alltså helt identiskt som look px 12) och dom fungerar kanon.
lätt värt priset.

ah okeej men jag får bindningen för 1000 kr och jag tkr det är ett bra pris för en bra bindning .. har varit in o kollat på stadium o.s.v.

linder sa:
KevinHolmbom sa:
snälla, använd inte ordet "alla" när inte ALLA tycker så. Jag har ett par rossignol scratch 120 bindningar (alltså helt identiskt som look px 12) och dom fungerar kanon.
lätt värt priset.
okeej ursäkta om jag överdrev 99 av 100 tkr bindningen är bra .

Njae... Det du syftade till var att alla tyckte att den var kanonbra men inte värd priset... Alla tycker nog att den är kanonbra, (säkert mer än 99/100! ;-)) men alla tycker inte att det inte är prisvärd. Men samtidigt, hur många bindningar är prisvärda och hur ofta kollar man prisvärdhet på bindningar? Man tar de som har bra rykte och de som man gillar...

du är 14 år, du väger säkert 50 kg och har/ borde ha dina bindningar på typ din 5-6, du behöver inte ha look p18!!! när du blir äldre kanske, men inte nu, köp p12

Tillbaka
Topp