Vilka boots passar mig bäst?

• Trådstartare Trådstartare P_A
  • Start datum Start datum

P_A

Ny medlem
Jag ska nu skaffa nya boots men har problem att välja. De boots jag kollat på är främst burton och då ruler, moto, ion. men vet inte riktigt vilken jag skall välja.

kort om mig: åker för närvarande ca 50 dagar/år, blandat slalom bräda och tele. är ca 180 väger ca 70kg har storlek 9. är inte så mycket i park utan det blir mest pist och ofpist. dock så hade jag tänkt tillbringa mer tid i parken framöver vad gäller pris på så är väll ca 3500kr maxpris som jag kan tänka mig ge men man vill ju ha så mycket boot för pengarna som möjligt. Jag anser mig vara en hyffsad medelåkare.

/P-A

Jag tror nog att du ska ta dem som sitter bäst på fötterna, Dom dyraste eller bästa kanske sitter helt fel, då är dom inte bra och framför allt inte skönt!

självklart tar man sådant som sitter bra tänkte mest om det var jätte stor skillnad typ natt och dag mellan tex ion och ruler för isåfall får jag ta och testa ion lite mer har dock lite begränsat utbud här nere i småland :/

Okej, Så som jag ser burton boots är dem alldeles förstora utseendemässigt, men de kankse är för att jag har ett par Salomon f20(tror de heter så) som är väldigt små till modellen med stora innuti. Jag testade min polares bräda med ett par Ruler tror jag de va, och mina boots badade i hans bindningar. Men de är väl bara en smaksak tror jag. De finns ju recensioner på de flesta bootsen här på sidan du kan kolla på också.

/Lundvall

Jag tycker att du ska testa 32 bootsen! Ett hett tips är lashed eller tm2. Dom sitter som en dröm på foten och innerskorna är formbara. Det är de lättaste skorna på marknaden!
Måste testas för att fatta...

Tillbaka
Topp