Vilka gör dom bästa bindningarna idag?

Coce

Ny medlem
Dags å köpa nya bindningar.. men vilket märke ska man sikta på?
Tycker alltid de snackats bäst om Bruton men hade ett par förra året å basplattan som för många andra pajja fort nån som vet om dom gjort nåt nytt på den iår?

Nån som kör på Flux, Bent Metal, Forum, Tech Nine, Bataleon eller nåt annat som kan tipsa? jag har bara åkt burton..

Peace

Burton gör riktigt bra bindingar.. sen att kvaliteen skulle kunna vara lite hit o dit med spelar egentligen inte så stor roll för de byter ut grejerna gratis under garantitiden o finns inte ens pryl i lager får man istället det årets modell.
Och iom att de va nån vajsing med kvaliteen o de fick byta ut en massa lär de ju ha åtgärdat felen i konstruktionen så de håller bättre nu...
kör på burton, de e grejer de!

jag skulle nog köpa forum hellre än burton. tråkigt när alla har likadana bindningar och dessutom verkar det inte vara så go kvalitet, även om de byter ut gratis så e det lika segt när man står med en paj bindning på årets bästa åkdag.
Ride bindningar e sjukt prisvärda, kör ett par beta mvmnt nu...asgoa :)

Har kört på Flux super titan nu en säsong,

Måste säga att jag är riktigt nöjd med dem! Helt grymma "strappar" som inte känns alls men sitter stenhårt. Bra inställningar också.

Dock så är deras pump spännen lite sämre än burtons och mitt tåspänne gick sönder i vintras...

Om vi kör cartel vs super titan så väljer jag super titan i 8/10 fall.

Dock så ser p1 jävligt bra ut.. dock inte testat den.

Jag kör på SP Destroid och är väligt nöjd med dessa, samma företag levererar bindningarna som Bataleon säljer som sina "allies" SP ligger rätt bra i pris och hamnade på min bräda därför att de känns betydligt mer gedigna än många av de betyligt dyrare alternativen. Delar som var i metall på den gamla goa tiden är i metall även nu på deras grejjer och dessutom har dom troligen den smidigase toe/capstrap jag testat.

Värt att kolla på iaf. puss

Både burton och forum gör bra bindningar flux lika så om man gillar deras konstruktion.

Jag tycker även drake kör skitsköna bindningar men mkt bra kvalitet.

Flux säger jag, hög kvalite. Dock har jag inte så mycket referenser att jämföra med. men är grymt nöjd med mina och det blir nya Flux när nästa par ska köpas.

Drake skulle vara mitt andrahandsval annars.

Angående SP så åkte min åkkompis på Misstroid, ska vara tjejmodellen av Destroid om jag fått rätt info. Hon knäckte en strap på 3 dagars åkning och hon väger in på ca 53 kilo. Visst kanske måndagsexemplar av strapen men ändå. Visst har SP som du säger metall på vissa ställen där det var metall "förr". Men det har Drake också. Sedan så är ju plaster idag av väldigt hög kvalite så en bra plast kan vara bättre än en dålig metalllegering.

Viiktoor vad menar du med Flux konstruktion? Är det inte Flow du tänker på?

guantanamo boards gör bäst bindningar å fett cleana brädor. har kört på mina i 3 sesonger har inte bajat en enda gång

Kör på Rome-bindningar, och funkar skitbra enligt mig. Jag har madison, som formar sig automatiskt efter skon och sitter som gjutet. Kan verkligen rekomendera dom!

Xavier sa:
Angående SP så åkte min åkkompis på Misstroid, ska vara tjejmodellen av Destroid om jag fått rätt info. Hon knäckte en strap på 3 dagars åkning och hon väger in på ca 53 kilo. Visst kanske måndagsexemplar av strapen men ändå. Visst har SP som du säger metall på vissa ställen där det var metall "förr". Men det har Drake också. Sedan så är ju plaster idag av väldigt hög kvalite så en bra plast kan vara bättre än en dålig metalllegering.
Hmm.. låter ju lite risigt det där med strapen men å andra sidan är det väl den del på en snowboardbindning man får räkna med att ev. byta någon gång.. går de sönder ofta känns det dock kanske som läge att se sig om efter något annat märke. Själv körde jag mina destroid c.a. 80dagar i vinter och i sommar utan några incidenter öht. från -30 till +20 i pipe och park såväl som puder och skog.
Väger man den (i mitt fall då) helt problemfria tid jag haft mot det relativt låga pris jag betalade för prylarna så kan jag inte säga annat än att jag är mycket nöjd och rekomenderar denna bindning.

Tillbaka
Topp