Vilka hörlurar rekommenderar ni?

JAg har wesc oboe, den första månaden sitter dom sjukthårt om huvudet och man får ont i öronen om man sitter med dom länge, men dom äår sjukt feta och helt okej ljud.

Någon som vet ifall Icon2 är något att köpa?
Har funderat på ett par sånna rätt länge, men vet inte ifall det är någon skillnad mellan dom och vanliga icon lurarna.

Dajvid sa:
Har funderat på ett par sånna rätt länge, men vet inte ifall det är någon skillnad mellan dom och vanliga icon lurarna.
Den ända skillnaden är att överdelen är gjord i gummi.

Senast ändrad:
Dajvid sa:
köp skullcandy full metal jacket istället! Har både dem och icons, de är bättre ljud och bas i full metal jacket och de är plug-in så man kan ha dem under hjälmen också!

skullcandy icons i billiga, små och lätta
men asså om du vill ha riktigt bra bra ljud så ska du nog kolla Koss o bose

Wesc Bongo - Ifall du vill ha något sjuk snygga lurar ! Dock kostar de på. Helt okej ljud!
Skullcandy icon - Feta bra pris men mindre bra ljud !

Det är de jag kör med iaf!

Någon som kan rekomendera olika "in ear" modeller?
Söker hörlurar som sitter och känns bra i örat när man ränner.

gustavlindskog sa:
Om du vill ha ett par hörluar som stänger ute allt oljud och som har fet bas till din gangsta musik(om du nu lyssnar på sånt) så är ditt ända va AKG K518DJ ( http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=156013 ). Dom är billigast på Scandinavia photo (http://www.scandinavianphoto.se/product/item.aspx?iid=9118670) dock kommer det ta en vecka innan du får dom.

Dom är väldigt sköna, stänger som sagt ut allt ljud, klarar av mycket hög volym. Man kan nästa ha dom som "minihögtalare" utan att dom går sönder. AKG K518DJ sitter bra på huvudet, om du har stort huvud så sitter dom åt för hårt dom första dagarna du andvänder dom. Men detta löser du genom att töja ut dom under de två första nätterna. Du tar lådan hörluarna ligger i, sen så sätter du på hörlurarna på lådan, så dom töjs. Blev skit bra!
En nackdel är att sladden är 2.5 meter lång, men sätt ett gummiband runt en del av sladden så blir den inte så lång.

AKG K518DJ är namnet på världens bästa hörluar under 500-lappen!
Var och köpte såna idag :D Fan vad grymt ljud det var! För bara 495:- på webhallen <3

är man ute efter ljud, så kan jag säga att Denon AH-P372 är det mest prisvärda du kan hitta för 5-600kr,dvs innan 1000kronorsklassen, dom är dessutom hyfsat snygga.
http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_ah-p372_hoerlur_svart_.htm

är du ute efter något i still med Skullcandy Icons så ska du köpa ett par iFrogz Earpollution Toxix http://www.webhallen.com/prod.php?id=90731
kåpan ger helt tokigt bra isolation för att vara så liten, vilket gör att ljudet även blir bättre än i SC Icons. Dessutom kostar dom en hunka mindre, och är snyggare enligt min mening, men det e ju en smaksak :P

(och ja, jag har haft både icons och ifrogz, och var Mycket mer nöjd med ifrogz)

Tänkte dra igång tråden igen eftersom det känns bättre än att göra en helt ny.

Jag har tänkt mig ett par nya hörlurar eftersom mina icons inte håller måttet, de liksom sitter inte ordentligt utan man måste trycka dom mot öronen för att man ska få nån som helst bas ur dom.

Jag har kollat lite på http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=606707#reviews och undrar om det är någon som har testat dom?

Har ett par liknande från Philips fast något år äldre, tycker det funkar jättebra om man ska ut och gå och till resor, dock dog mina oväntat när jag va på flyget men annars jättebra ljud för det priset, MEN alldeles för tunga och lössittande för backen..

Förresten är det någon som vet ett par bra (lätta) hörlurar med iPod/iPhone komp.? Vet att KOSS har ett par iPorta Pro men osäker på funktionerna, någon som testat? Vore ju underbart att få spotify med sig i backen!

Varför klagar ni på att icon har dålig kvalité? Om man inte slänger runt dom och hoppar på dom så håller dom sjukt bra, har haft mina i 2 år och dom funkar fortfarande lika bra.

Köpte ett par nya lurar idag som jag kan varmt rekommendera. Sjukt jävla bra lurar som passar till att jag slänger på rock, soul, house, country singer songwriter ja you name it! Bästa med dom är att dom är till för iPhone och att dom har alla funktioner som orginallurarna har. Det går att pausa, byta låt, höja och sänka volymen samt ta emot samtal med dom. Lurarna jag köpte var ett par Dr. Dre iBeats by Monster Cables. Redigt gedigna gjorda i metall, känns väldigt välgjorda och kommer nog att ge mig många timmars trevlig musiklyssning. Går att hitta för runt 1000-lappen och för den som har råd är dom ett bra köp.

Senast ändrad:
Jag själv har hörlurar från Teknikmagasinet: iear DJ-886
Dem funkar ganska bra tycker jag, bra ljud, har mest använt dem när jag åkt skidor. Även offpist, så dem har hamnat under snön några gånger, men funkar fortfarande lika bra. Väldigt tåliga, har krashat på stora hopp å slagit i hörlurarna. Men det händer ingenting med dem.

Väldigt bra hörlurar för pengarna. 250:-
Finns i svart å vit

kör på koss porta pro, 4-5 år gamla har använts i ur och skur tills jag en dag trodde dem spruckit i membranet, öppnar upp och till min förvåning var det bara lite damm som skapade blåsljud.

Rekommenderar dem verkligen, framförallt för priset, ca 250 på nätet och man får ljud som klår väldigt många långt dyrare hörlurar. men man får ju man vad betalar för byggmässigt, rangliga, dock enkelt byggda och kanske just därför dem håller så längge. Har slängt mina överallt, slitit i sladdar och tappat från höga höjder och än idag låter det bra.

micke_moj sa:
kör på koss porta pro, 4-5 år gamla har använts i ur och skur tills jag en dag trodde dem spruckit i membranet, öppnar upp och till min förvåning var det bara lite damm som skapade blåsljud.

Rekommenderar dem verkligen, framförallt för priset, ca 250 på nätet och man får ljud som klår väldigt många långt dyrare hörlurar. men man får ju man vad betalar för byggmässigt, rangliga, dock enkelt byggda och kanske just därför dem håller så längge. Har slängt mina överallt, slitit i sladdar och tappat från höga höjder och än idag låter det bra.
tänkte köpa koss porta pro förut, men alla sa att dem bara går sönder, men du säger tvärtom så vet inte va man ska tro, vet att det är bra ljud, men hållbarheten har jag ingen aning.
Alltid bra att höra från olika personer vad dem tycker :)

Problemet med porta pro är att mycket ljud läcker ut i omgivningen! Sitter du bredvid någon labil person på tåget så är ju risken att du dör om han hatar musiken. Hade tittat på något annat eller nöjt mig med att lyssna på tystnaden!

Senast ändrad:
Skullcandy är sköna, men ska du köpa några, satsa på ''Icon 2'' Eller ''Swindle''. Skönt ljud.

Scullcandy Icon är snygga men varken bra kvalité eller ljud.
Däremot så har jag ett par scullcandy ear plugs och de är faktiskt bra ljud i dom.

Senast ändrad:
Jag har ett part porta pro som jag köpte när webhallen bara var ett litet hål i väggen på Barnhusgatan. Så kvalitén kan man ju inte klaga på. Jag är inte direkt öm om mina saker. Ett plus är att du har livstidsgaranti på lurarna. Inte många tillverkare som lämnar det.

Tillbaka
Topp