Vilka pjäxor?

hsand

Ny medlem
Vilka pjäxor?
Jag har köpt mig ett par k2 fujative skidor nu men insåg då att mina pjäxor ser ut som stenåldersmodell och passar inte i färg heller.

Vilken pjäxa skulle ni säga passar till mig som håller till mkt i parkerna.
Pris: helst inte mer än 2000.
Tipsa oxå var man kan köpa ngnstans för bästa pris
(strl: 42)

Vilka pjäxor?
Ska du ha en bra pjäxa under 2000kr måste du nog hitta någon på rea. Kanske fjolårets modell eller dyl. Satsa på en pjäxa för jibbing, en som är lite mjukare och snällare...Vilken pjäxa beror på dina fötter. Tex de flesta Nordica och Tecnica är för breda fötter och Salomon för smalare med vissa undantag så klart.

Vilka pjäxor?
haha jag gjorde en fuling ;P jag köpte en dampjäxa den e ju lite mjukare istället för att lägga 2300 på en riktig jibbpjäxa kom undan biligt på det, Har inte så stora fötter men växer fortfarande dock har jag breda. annars kan du ju leta beg på nån sida, ajaj dam pjäxa funkar om du har pengar brist.

Vilka pjäxor?
OK utseendet och färgen stämde inte? Då kanske vi vill veta hur dom ska se ut och vilken färg dom bör ha för att passa så man kan anpassa tipsen efter det.

Vilka pjäxor?
Så priset och utseendet är viktigt?

Finns bara en sak att göra: gå till en bra skidbutik och fråga om råd. En bra butik mäter längd och bredd på foten, tar hänsyn till hur din fot ser ut i övrigt och därefter plockar de fram de modeller som passar din fot, inte färgen på skidorna.

Vilka pjäxor?
Noljas och Dustin_Dan: Utseende är allt. Jag beställde skidor som matchar mina kläder, googles, hjälm , ögonfärg. Matchar det inte så kan man inte åka. Mina jäxor är dom gammla SX90 men det är dom som passar bäst till min utstyrsel. Spelar roll om grejorna är bra eller inte...

//H

Vilka pjäxor?
Hasse sa:
Noljas och Dustin_Dan: Utseende är allt. Jag beställde skidor som matchar mina kläder, googles, hjälm , ögonfärg. Matchar det inte så kan man inte åka. Mina jäxor är dom gammla SX90 men det är dom som passar bäst till min utstyrsel. Spelar roll om grejorna är bra eller inte...

//H
Håller med! Mode på berget betyder ALLT! Ser man riktigt bra ut så synns det ju heller inte hur illa man åker! Men det ska vara dyrt också! och så ska nån känndis jibber ha haft kläderna minst en gång!

Tur att det är sommar ibland så man hinner planera sin garderob inför skidåkningen!

Skidor, skägg och kläder!
Jeffa

Vilka pjäxor?
Nojlas sa:
Så priset och utseendet är viktigt?

Finns bara en sak att göra: gå till en bra skidbutik och fråga om råd. En bra butik mäter längd och bredd på foten, tar hänsyn till hur din fot ser ut i övrigt och därefter plockar de fram de modeller som passar din fot, inte färgen på skidorna.
så klart utseendet är faktor att man köper en grejj, Kom igen? va tänker ni, ni ska va så jävla konstiga hela tiden fattar mej inte på er asså!

Vilka pjäxor?
Hahaha.... Ibland hoppas man verkligen saker är ironi, fastän det inte känns så.

Vilken pjäxa du ska välja är ju väldigt beroende på hur din fot är byggd. Jag har kört på salomon men bytt nu, då mina fötter är väldigt breda. Hade ett rent helvete med fötterna efter en dag på berget.

Jag kör ju knappt i parken själv, men då är pjäxan mindre viktig än om du åker mkt uppe på berget. Ganska låg flex. Fast för 2000 kronor kan jag inte ge några direkta tips, sök på rea el begagnat (som nämnt ovan)

Vilka pjäxor?
Rätt pjäxa är ju lika viktigt i parken som i pisten ! ,men med andra krav då :P
så köp inte en pjäxa bara för att du kommer över en till ett bra pris! Det gäller att den är rätt för din fot och åkning också :)

Tillbaka
Topp