Vilka skidhanskar funkar i parken?

• Trådstartare Trådstartare Petronela
  • Start datum Start datum
P

Petronela

Guest
Jag undrar om mina gamla hanskar funkar eller måste jag byta och i så fall till vad? Jag åker mest i parken och varje dag i lössnön.

du får nog sälja dina och köpa ett par värsting super parkpuder handskar!!!!!!

Om du ska köra i parken så måste handskarna ha urban camo-mönstrat tyg och stora loggor med handgranater och dödskallar på handflatan. Om dina Varje-dag-i-lössnön-handskar inte har detta så är det nog läge att byta, tyvärr.

Du måste fan driva me oss eller så är du förbannat barnslig. Har du koll på vilka strumpor man ska ha också. Konsentrera dig på åkningen och oroa dig inte om vilka handskar du har på labbarna. Har inte folk något relevant och snacka om eller?

//Larsson

Det är klart att du måste byta! Man hör ju hur illa det låter med "gamla" handskar och alla på freeride vet ju att en skid/brädåkare inte bedöms för såna saker som hur trevlig lr duktig man är utan efter vilken hjälm med matchande goggles man har och övrig utrustning. Vågar du verkligen riskera att dömas som ocool av någon 15-årig jibber?

mohahaha jag fick ett par "Freeride-ski-socks" i julklapp av nån form av släkting..I rock, you dont!
Har inte testat dom på afterskin än, men jag har hört att man lätt får ragg om man har sånna så jag tar med dom till Frankrike

Ja du måste byta.
Bra parkhandskar är:

lovikavantar, magiska vantar och påsar man trär över händerna med snören.

PS: HAr även hört att man har riktig koll på corkade snurrar om man kör med Göran Perssons strumpor på händera...

Detta är inga filosofier utan FAKTA!

ta ett par som är varma o sköna de gjorde jag! så bry dig inte om vilka du har bara dem passar dig! för man kan nästan hoppa/åka på räcken me alla handskar

Kanske kan man sticka en ny typ av lovika vante med ett häftigt korsmönster av färgat garn vid handloven. Skulle det funka att graba med en sådan typ av hanske, eller måste man tjära insidan för bättre grepp. Finns det någon mer som funderar på eller redan har stickat en lovika vante? Kanske kan ni hjälpa mig med ett förslag på material och mönster, jag funderar på att använda något nytt mjukt softgarn från värmländska skogsfår och kanske några döskallar som någon beskrev va bra på afterskin.

HH original helst orange. Glöm inte snöret du trär genom armarna och fäst ordentligt i vanten, så du inte tappar godbitatna.

Jag fick inte aka park da jag inte hade de senaste handskarna och sockarna, Var tvungen köpa nya.
Köpte självklart dom dyraste bara för att passa in, Gör inte ni sa ocksa????

ja, du är bara tvungen att köpa nya. dina gamla håller aldrig i längden!

kop ett par hyfsat billiga kombi för 1000SEK ungefär. de duger, även om de inte är de bästa.
har hört att man skall bli en mycket bättre skidåkare med dyrare och nyare handskar!
själv har jag ett par ascoola med nitar och kamouflagefärgad innersida. dyra och bra och ascoola... och nödvändiga!

öjj!!! va ska man ha för kallingar? jag undrar om mina gammla håller som jag haft på mig hela säsongen eller om jag måsste byta. kör mycket park så jag kankse borde sasta på nåra utan fartränder och med hållbarhet.

................................suck.....

En st 8 i parken funkar men skall du även åka offpist så är nog en st 11 eller 12 bättre. Det blir ett helt annat flyt med fetare hanskar, skulle inte tro att det funkar i pudret med något mindre. Köp Lambi de är ass sköna, feta och med ett super coolt mönster.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp