Vilka skidor är bäst?

freeride_nu

Aktiv medlem
Vilka skidor är bäst?
Såg att InterSport har skidrea och tänkte fråga om nån här vet vilka skidor/bindningar som är bäst:

1. Fischer DRS EC med Marker 3.1-bindningar
2. Atomic Pro Carv 620 med Marker 3.1-bindningar
3. Fischer DRS 100 Top med Marker 5.2 EC 7-bindningar
4. Salomon Superaxe 7.9 med C 710 CP-bindningar

Hoppas nån kan hjälpa mig.

Tack!

Vilka skidor är bäst?
Hallå det är svårt att säga vilka skidor som är bäst för just dej .. Så testa skidorna före du köper dom.. För alla har ju olika smak..

tips : köp ett par twintip..

Vilka skidor är bäst?
Av de alternativen du nämner är nog Salomonskidan den bästa. Jag antar att priserna ligger mellan 1000 och 1700 eller nåt sånt. Salomons billiga skidor är alltid lättåkta och relativt bra.
Se dock upp med bindningen. Antagligen vill butiken skicka med en Salomon Qxxx- bindning (tex Q5,Q500, Q700 eller liknande), dvs en modell med Quadraxkonstruktion på framdelen. Dessa modeller löser ut ganska lätt uppåt på tådelen och har inget flex i mekanismen i sidled (pang!, där släppte den...) Försök övertala säljaren att byta till en S850 eller S900 i stället. De är MYCKET bättre.

Vilka skidor är bäst?
Twintips är ingenting för dig. Twintips är ingenting för någon hehe. Köp ett par riktiga skidor. Håller annars med "patrik". Det är alltid bäst att testa ett par skidor först. Salomon gör alltid bra skidor som passar många. Om du vill ha ett par nästan garanterat bra skidor, köp Salomon. Risken finns ju att du går miste om ett riktigt kanonköp istället om du väljer bort någon av de andra.

Men så är det när man köper skidor eller nåt annat dyrt. Man får alltid ångest att man köpt fel. Därför säger jag att det är hugget som stucket. Gå på designen! Eller förresten testa först...

Vilka skidor är bäst?
Jag hävdar bestämt att mina twins som enligt calle "inte e riktiga skidor" regerar .
Eller calle kanske vill göra upp om den saken i ett kamikase downhill i den fruktade botkyrka backen .??

Vilka skidor är bäst?
WTF is a kamikaze downhill? Låter förbaskat kul. Närmare beskrivning tack. Skoja bara om twintipsen. Dom e´ säkert förbannat bra. Inte nåt för lilla moí bara.

Tillbaka
Topp