vilka skidor blir det?

erkas

Ny medlem
vilka skidor blir det?
har planerat att köpa ett par nya twintip skidor... problemet är bara att jag inte har så bra koll på vilka skidor man ska sattsa på! skulle vara bra ifall man skulle kunna få några ideer från er... tänkte sikta på ett par lätta skidor som passar i park och pist! tack på förhand!

vilka skidor blir det?
Salomon 1080. Fungerar pefekt i pisten och i parken. Har ej hunnit med att testa dom offpist men enligt andra så ska dom även fungera väldigt bra där

vilka skidor blir det?
head madtrix är bättre i pist än vad salomon 1080 är, då madtrix:en är ngt styvare. jag rekomenderar dig ett par head madtrix. (har testa bägge skidorna)

vilka skidor blir det?
Xz3r0: teneighty t är inte världns bästa skida! speciellt inte för de över 11 år.. så kanske du borde sluta säga att den passar till allt om han som ska ha skidan är äldre än du!

vilka skidor blir det?
Men de beror på hur tung och hur bra du är fast du kanske är en material åkare som de finns (de som köper allt de bästa men ändå inte kan åka) men jag tippar ett par K2 Fujative den funkar litte här och var ;P å dom är inte särskillt dyra heller ;P lycka till!!

vilka skidor blir det?
skidan måste ju passa dej. ingen skida passar alla

OBS! lite inte på Xz3r0!! HAHAHA :D längsta längden på den skidan är nog runt 130 :P

Tillbaka
Topp