Vilka skidor ska jag ha?/ bindningar&pjäxor

• Trådstartare Trådstartare rrens
  • Start datum Start datum
R

rrens

Guest
Gör detta snabbt, ska skaffa skidor nästa år hade jag tänkt, söker lätta skidor, med fin pop och som ändå ser bra ut, effektiva bindningar, effektiva pjäxor + stil.
jag väger 69 kg, är nu 175 cm lång, väntas vara 180 nästa år. Kanske väger 73.
Åker mest park, en del off pist, men inte lika seriöst som parken. Försöker lära mig rails något bättre. Är medelmåttig skidåkare.
Vad anser du vara ett par skidor+bindningar och pjäxor som sitter bra på mig?

Armada alpha2 med Salomon Sth16, skön parkskida och rocker gör att den klara sig i offpisten också. Sth16 en bra och hållbar bindning för ett ganska billigt pris.

Om du vill slippa lägga ner så extremt mycket pengar så tycker jag att du ska köra på en par Line anthem med Sth16 där också. Line anthem tror jag är en bra och prisvärd parkskida med en ganska bred midja på 93 mm så den klara du dig med när du kör lite offpist också.

Tycker du ska köra på ett par Salomon SPK Kreation som pjäxor. Sköna, skonsamma för benhinnorna och ganska billiga.

Lycka till.

Det är alltid svårt att rekommendera parkskidor om du inte har mer preferenser, men Armada och Line är bra alternativ.

Dock är STH16 inget bra alternativ för dig, kombinationen 70kg och medelmåttig är ett big no-no för bindningar som börjar på 9! Näe, köp dig ett par Marker Griffon istället! Bra och lätt bindning som inte kostar allt för mycket!

Tillbaka
Topp