Vilka skidor ska jag köpa? (medelgod åkare som vill utvecklas)
Är ute efter ett par nya skidor och behöver tips på vad jag ska välja. Har väl åkt i 6-7 år, lärt mig åka kontrollerat med med skärande svängar i lättare nedfarter (dock inte i branta backar eller hårt underlag), har tidigare åkt med ett par Fischer Sceneo S100 som ju är en nybörjarskida.. Och jag har ju trivts rätt bra med dom och lärt mig carving med dom men känner samtidigt att dom börjar kännas sladdriga och ostabila när man börjar vilja öka farten och pressa lite mer. Så nu är vill jag köpa ett par nya skidor som ger mer stabilitet och kontroll även när man vill dra på och pressa lite mer och som jag kan utvecklas i. Har testat ett par Fischer RC4 (minns inte vilken modell) och tyckte dom kändes sjukt mycket skönare och stabilare att åka med än dom jag har nu, man kunde dra på ordentligt utan att det sladdrade och kanade. Kan det vara ett bra val för mig? Gärna tips på fler bra skidor och vilken längd jag bör välja. Jag är 179 lång och väger 64 kg. Vill som sagt ha ett par bra skidor för pisten som funkar att köra på en del dag i olika förhållanden och känns stabila och snabba men samtidigt inte alltför tungåkta eftersom jag är relativt lätt.