Vilka skidor tar ni med er till stryn?

hellbergarn

Ny medlem
Tjena!

Jag ska troligvis ta en tripp till stryn och åka lite skidor snart.

I packningen får bara ett par skidor plats. Jag åker inte så mycket i parken utan föredrar offpist eller BC-jib. Eftersom jag aldrig varit där eller hört ngt om förhållanderna i år så vet jag inte hur snön är.

Jag väljer mellan mina Nordica Blower eller mina Ross Scratch FS.

Vilka skulle ni valt av dom två ovan nämnda?

Tack på förhand!

Hellberg

Senast ändrad:
Blowersen.

Jag gissar på slask-slask, och då ser jag ingen anledning till att åka runt och sjunka med FS:en.

Det kan visserligen spela in hur sent du åker, för ytorna krymper ju efterhand. Om det bara är åkning uppe vid släpliftarna kanske det är bättre att latja runt med mindre skidor.

lite bredare lagg är väl att föredra i sommarslask,
Åtminstonde i mitt tycke! ja var där för två veckor sen riktigt bra blöt snö och hade då inte velat harvat runt på några stickor och släpat pjäxorna i snön i varje sväng :)

jag skulle valt scratchen för jag föredrar park. och eftersom att parken i stryn håller hyffsad kvalitée så är de väl lika bra å släpa med park laggen:) då man kan nöta lite inför vintern

Men jeppenator, du är ju inte här!!! Men det är jag! Snön räcker till bra offpist i nån ev några veckor till så det det beror på när du ska hit. Om nån vecka eller så har baksidan smält för mycket och då är offpiståkningen inte skitbra längre. Parken kommer nog bara blir bättre och bättre. Jag skulle tagit parkskidor eftersom offpiståkningen inte direkt kräver feta skidor ändå.

Einar på plats i Stryn

Tja man! Kan bara hålla med föregående talare Einar, och eftersom du åker om två veckor så är det nog säkrast att hålla sig med jibbskidorna. parken växer för var dag och ser just nu ut som följande: en liten line med 3 hopp som är gröna (butterhopp), en line med två röda som det är skapligt häng i, sen en svart svart line (ett hopp) som är lite flackt men som man kan släpa ut lite flippar och sjuor i. Baksidan försvinner nog inom ett par veckor men snömängden i parken är fin. Raildelen kommer upp den här veckan men består just nu bara av två lite större boxar högst upp.

Hoppas det hjälpte lite i valet!

För övrigt är det som alltid skön stämning och mycket folk på Folven Camping! ;)

Peace Out!

Tillbaka
Topp