Vilka skidor?

TonyFontana

Ny medlem
Vilka skidor?
Hej!

Jag håller på att kolla ut ett par skidor inför säsongen. Min vikt är 67kg och är 180 lång
Jag kollar på 3 olika skidor alla årets modell:
(jibbar för det mesta!)

Head jon pro + bind. mojo11
T-hall armada + bind. px12 look
och även kollat andra skidor/längd/bindningar kom gärna med förslag! max 7000:-inkl. bindning

Har även kollat efter pjäxor tex dessa modeller:
Dalbello il moro
Salomon spk
Salomon spk pro
Rossignol scratch
Kom även gärna med mer förslag.

Vilka skidor?
köp salomon spk om du ska ha pjäxa.. gryyyymt skön och jävligt snygg! funkar super

skidor är väl lite såvrare..

jons skida är ju stenhård(eller ja inte stenhård men head brukar ha riktigt hårda skidor)
till skillnad från armada som har typ samma flex som rossignol.. så då äre bara å välja..

antingen kan du göra feta butters och nospressar med armada laggen, eller så kan du stompa 20 meters hopp utan problem me jon skidan..

tänk lite på sånt innan du börjar gå efter design och sånna grejjer.. :)
men jo gillar du hårt, ta jon.. gillar du mjukt, ta armada!
/jeppe

Vilka skidor?
pjäxor är väl svårare jeppe? dina fötter ser antagligen inte likadana ut som jeppenators? prova dej fram och fråga kunnig personal i skidbutikerna så hittar du nog pjäxan för dej. gå ej på design.

Vilka skidor?
v-larsson sa:
pjäxor är väl svårare jeppe? dina fötter ser antagligen inte likadana ut som jeppenators? prova dej fram och fråga kunnig personal i skidbutikerna så hittar du nog pjäxan för dej. gå ej på design.
Personalen försöker bara procka på mig det dyraste var jag än går.

Vilka skidor?
TonyFontana sa:
v-larsson sa:
Personalen försöker bara procka på mig det dyraste var jag än går.
ok. har annars bra erfarenhet av att dem som kan det här med skidprylar brukar försöka leta fram den prylen som passar dej bäst. jag som bor långt söderut där det är brist på skidaffärer hade tur som fan då det var en snubbe som flyttat ner hit nu som bott uppåt nånstans och tävlat i puckel mm. men han tipsade mej om dom billigaste pjäxorna dom hade i affärn. dessa råkade bara passa mina fötter ypperligt bra.

Tillbaka
Topp