vilka skidor

vilka skidor
kan nån skriva vilka skidor som bra för mig jagä 155cm lån å jagvill köpa egna parkskidor men jag vet inte nåra som är bra för mig. jag har jibbat 2 säsonger å ja kntyp bara 360 åmute å tailgrab å safety

vilka skidor
kolla på skiddatabasen om du inte radan har gjort det, där finns mängder med modeller, du kan läsa om varje skida oxå..

nån ksida runt 150 cm tror jag borde passa och inte för hård för jag misstänker att du är gnaska lätt..

kolla in de skidor som står att de är för nybörjare eller medelbra åkare.. för avacerad lär bli för hårda o tunga för dig..

/ H

typ

vilka skidor
det kvittar nästan helt, ta några som du tycker är snygga och så billiga skidor som du kan tänka dig ha... Dels för att du kommer förmodligen växa en bit till nästa säsong och dels för att lite railande ganska effektivt förstör skidorna.Vill du utvecklas bra ta hellre en billig sämre skida i rätt längd än en längre, dyrare och bättre för att ha att växa i.

Köp inte för mycket skida, inte för styvt inte för långt. K2 Fujative i 159 kan nog vara ok, kanske i längsta laget, om du inte vill ha juniorskidor. Inte en jättebra skida men du lär kunna utvecklas på den de närmsta 2 säsongerna till nästa skidbyte.

vilka skidor
annars: ex Dogen som typ kostar 2400 med bindning på alpingaraget...
du är 155 lång nu, vet inte hur gammal du är och du inte hur mkt du växer men jag ahr ungefär 1,87 o har 183 skidor så du ska väl ha lite kortare men många kör med lika långa också...
Så det beror mkt på hur länge du vill ha dom och så..

Tillbaka
Topp