vilka skidor?

mi-ke

Ny medlem
vilka skidor?
skall köpa twintips och har nu några olika alternativ ja fastnat för.

-K2 silencer 169 cm
-Dynastar trouble maker 175 cm
-K2 public enemy 174 cm

jag väger lite på 50 kg och är 171 cm lång , men det kommer säkert mera läng till nästa sesong så skidorna ska vara tillräckligt långa för att jag ska klara mig med dom ännu en tid. Skidan skall funka både i pist och i parken samt i puder, åker ändå mestadels pist. Alla domdär skidorna borde ju vara ganska allround twins , eller? Så berätta gärna egna erfarenheter om skidorna :D. och räcker silencers längd till, fast ja växer många cm ännu?
så, vilka ska jag gå för? (:

vilka skidor?
Jag har årets k2 public enemy 174cm och jag tycker att den är en bra allround skida, funkar bra i pist samt puder. Jag är helt nöjd med köpet.Men jag har dock inte provat K2 silencer eller Dynastar trouble maker.

vilka skidor?
mi-ke sa:
ok , har bara hört att PE väger väldigt mycket , stämmer det?
Vet inte hur det är nu, men förut tyckte då jag att deras skida kändes rätt tung jämfört med andra twin-tips. Men det kan även bero på markerbindningen som satt på.

Jag skulle köra på trouble-makern.. den ska vara fin!
Är inte silencer typ en "junior" skida jämfört med PE och TM?

vilka skidor?
Varför har du fastnat för just dem, har du testat dem?
Med tanke på din vikt så är silencer'n nästan ett måste utav dem tre, då dynastar genom hela sitt sortiment är en snäppet hårdare skida än de flesta andra. Public enemy är som du vet från samma märke som silencer'n och har därför troligen like olika ändamål/målgrupp, då public är en lite tyngre och lite hårdare skida som förståss även gör den stabilare, men tror inte det märks av på en åkare på 50kg om du inte haft en tidigare alpinrace karriär.

Go for the silencer, om du vill leka och ha roligt!

Tillbaka
Topp