Vilka skidor?

Vilka skidor?
Just nu så åker jag på Wölkl Ledge 08/09 som är helt okej men dom börjar bli för korta så nu är frågan vilka ska jag ha?
Jag vill ha några som är bra på att ta stora hopp men inte vara för hårda utan jag vill ha ganska mjuka fast som sagt då inte för mjuka och jag railar mycket såå jag behöver några som man kan lita på där.
Fast jag gillar också Pider/Offpist
Så jag behöver liksom lite hjälp.
Längd: 1.63
vikt: 51

Vilka skidor?
Völkl Wall med Jester bindning.

jag ska införskaffa mig en völkl ledge med griffon ( 09/010 ) hur är skidan 08/09an i allmänhet? är den mjuk med mycket pop eller hur är den :)?

Vilka skidor?
08/09an är verkligen jätte härlig tycker jag!
Dom har ett mycket bra pop och är bra att hantera stora hopp och mindre , dom är också mycket bra på railen och i puder fast dom flisas på sidan vilket är ett - för det ser inte fint ut ;)

Vilka skidor?
Okej ;), tackar. Men somsagt tror att Völkl Wall med en jester bindning skulle passa dig. Men vet inte om den blir för tung. kanske en k2 disorderly med griffon / jester?

Vilka skidor?
Tackar ska kolla upp hur dom känns och kolla på dom på stadium eller team-. Skulle kanske ta och hyra bara för att se men jag har kollat på Wall och den värkar riktigt bra iallafall !

Vilka skidor?
Varför rekommenderar du Jestern till honom? Han väger 51 kg, vad säger dig att han behöver en bindning som börjar på 6 och går till 16?

Vilka skidor?
larssaa sa:
Völkl Wall med Jester bindning.

jag ska införskaffa mig en völkl ledge med griffon ( 09/010 ) hur är skidan 08/09an i allmänhet? är den mjuk med mycket pop eller hur är den :)?
Är du skön eller? Jester för en kille som väger 50 kg? Haha fan va OverKill! Griffon är ett mycket bättre val!

Tillbaka
Topp