vilka skidor?

sestriere2015

Ny medlem
vilka skidor?
Hej jag är kluven i vilka skidor jag ska välja. Funderar på att säsonga om två år så behöver ett par ordentliga skidor för rimligt pris, är ju trots allt student. :)
Jag tokgillar att åka i offpist med mycket lössnö men även att åka fort med dina skär i pisten, både oldschool och carving. Tänker mig därför någon typ av allmountain skida.
Jag är 185, väger 75-80kg, och är en avancerad åkare:)
Tacksam för snabba svar!

vilka skidor?
Jag skulle köpt salomon rocker2 108 alla dagar i veckan. Väldigt rolig skida att åka på, 108 cm i midjan, vilket ger den både bra skär i pisten och bra flyt i pudret, väldigt lättåkt skida. Den har vunnit många tester tillsammans med storebror 122 vilket bevisar att det är ett ganska säkert val, sedan är skidan väldigt vacker att kolla på, stort plus.
Du skulle garanterat haft 190 cm skidan, har för mig att den är 111 cm i midjan.

vilka skidor?
Jag har dina mått och kör tst 192cm. Vill du ha mer lekfullt kolla line SFB, lite mer pist kolla extrem project eller salomon q105, lite hårdare charger kanske Blizzarde cochise. Black Crows Atris verkar intressanta också.

Jag är supernöjd med TST! Sök på alla namn ovan i forumet så kommer du hitta en massa!

vilka skidor?
sestriere2015 sa:
tack så mycket! kom gärna med fler förslag! K2 annex?
Körde K2 annex 108 under en vecka i Åre förra året och var mycket nöjd med dom. Man kan stå på ordentligt i pisten med dom, likväl som i offpist. Bland det bättre jag kört i den bredden faktiskt.

Tillbaka
Topp