Vilka trick satte ni när Ni var 7 år ?

minns inte riktigt, minns bara att jag hade lite problem med sw cork 10 octo

Mins inte exakt för det var typ 30 år sen å jag började åka vid väl tilltagen ålder av 2år... men jag satte i alla fall några av enkelvarrianterna av oldschooltrixen där någonstan runt (7-10år) som daffy/sidedaffy, twist, helli(360 å 180), spread å backskratsher. Tror inte det var så långa flygturer på den tidens småskutt. Jag övade alla trix jag såg någon annan göra tills jag kunde dem :-). Vad jag mins så tog inte hoppandet fart ordentligt förren på 90-talet då första pucklarna efter hoppen togs bort. Sen på 2000-talet kom stuttsmattekidsen som lyfter hoppen till en nivå jag inte trodde var möjligt för 15 år sedan. Så himla kul att se.

Senast ändrad:
jhei sa:
men orka man åker juh inte då
Min lillesyrra åker och hon e 5 år. Hon kör rejls åxå.
LisaJOI.jpg

hahaXD, ja var skit bra;), hoppade på allt som fanns=), men tyvärr kom ja allldrig te landningen xd, flög väll en bit å landade 2? från kicken:P, kankse satte en spread eagle?, men när ja 10-11 satte ja 360 men dock inte på nå stora hopp

Antooon sa:
asså ERIC du skryter om att du kan raila på en rail som är lägre än kicken
Tycker Du är orättvis mot Eric, han har inte skrytt, inte jag heller. Om Ni tycker att tråden är fånig
låt bli att kommentera då...Eric är sju år, han tänker kanske inte som Du som är dubbelt så gammal.
Alla har olika förmåga och talang. PK Hunder satte 360 när han va 3 år. Andra kanske inte ens börjat
åka då. Jag har ingen aning om hur Du åker, men Du är säkert väldigt Duktig.../Erics pappa

Senast ändrad:
jag slår vad om att eric norrlander är bättre än Antooon är nu

Haha, har lite svårt att minnas min skidåkning i den åldern, men jag tror att det var ungefär då som man åkte runt som en galning på alla plogkanter och gjorde, vad man då tyckte var, "gigantiska" airs :P Men sen sadlade jag om till snowboard vid 10-11.

jag började när jag var 3 år gammal och har typ bara hoppat så jag drog väl nån snurr typ 360 för man var så jävla liten och lätt toch hade enkelt att snurra man gjorde några grabbs som tex safety nose tail grab men jag var som en idiot i backen ;P

Åkte inte så mkt när jag var 7 år, for mest å shredda runt och körde lite dubbel corkar, flatspins å sånt. hade även en salomon gangster suit (prototyp av 2011 års model) kommer jag ihåg:D synd bara att jag slutade när jag var 9år... annars hade man kanske kunnat bli nått..:(

ehmm....hm...jag kanske gjorde en 180 när jag hoppade på sängen då xD åkte inte skidor då ....

Jag kunde göra 180, indy, melon, mute och tailgrab. sen dess har det nästan stått stilla på trickfronten, gör långsamma utvecklingar lite då och då

jag har åkt sen jag var tre,, när jag var sju kanske jag satte en 180, möjligen 360 !

Jag har tyvärr glömt bort hur bra jag var när jag var 7år men jag drog säkert nåt asballt.
Vet att jag klarade av tricket att fastna i en lift och åka runt vändhjulet men tror jag var yngre då så jag måste ju ha dragit nåt coolare när jag var lite äldre iaf.

Tillbaka
Topp