Vilka twintips ska jag köpa????

• Trådstartare Trådstartare s_ander
  • Start datum Start datum
S

s_ander

Guest
Vilka twintips tror ni skulle passa mig. Jag är 174cm lång och väger 60kg. Jag gör en hel del volter o sånt så jag vill ha ganska lätta skidor. Nu åker jag på 169cm 1080 o de känns aningen långa (eller tunga).

Min fråga är alltså...

Vilka skidor ska jag köpa och vilken längd ska jag ha på dem???

längden e nog lagom...men 1080 e tunga skidor!!! prova rena hopplagg, typ elan lr atomic, elan e fett lätta, o billiga!!!

nä va fan elan o atomic ska hålla sig till racing, twintips kan dom inte bygga...
skaffa ett par scott p2 165 cm, extremt lätta skidor med bra åkegenskaper, har själv erfarenheter efter dessa skidor och dom funkar skitbra i alla terränger förutom möjligen att åka i 100 knyck i en isig pist, men det gör väl inte du?
priset, nåja, billigare än salomon, dyrare än elan o atomic, men fan så mycket åkglädje du får! Dessutom är årets p2 grymt snygga med röda flammor mot svart bakgrund, klockrent!

annars kan du ju alltid köpa nya k2 enemy, ska tydligen vara jäkligt lätta, finns även dom i 165...

//jacob

Jag skulle säga atomic eller teneighty... dom är ruskigt sköna, lätta och bra att hoppa med.. =) men köp inte för långa då blire svårare med flippar. etc

Tillbaka
Topp