Vilka Twintips ska jag välja?

Simme89

Ny medlem
Tjo! Är på jakt efter ett par twintips och letar som en tok för att hitta dem jag vill ha. Är 172cm lång och väger runt 70kg... Är på jakt efter en skida som inte är inriktad alledeles för mycket park men det behöver inte vara en all mountain! Jag har kollat på följande modeller...

Armada Thall 172cm
Majesty Comic 169cm
Line Blend 173cm
Salomon Twenty Twelve 171cm
Salomon Suspect 171cm
K2 domain 169cm
Line mastermind 167cm

Är så jäkla osäker på vilken längd jag ska ta! körde salomon knight 171 förra året och tyckte inte riktigt om den, kändes som skidan var lite för lång för mig på något sätt.

Just nu lutar det åt Majesty Comic. Vad tycker ni?!

Väldigt tacksam för svar!!!

Mvh simon :)

Tror att thall är något avancerad när tex. Henrik Harlaut åker på den skidan
Jag är inte bäst på skidor det är nog jarle Så hör med han (eller om jarle kommer hit!)
Nu har jag sagt mitt och hoppas att du hittar den perfekta skidan till i vinter
God Vinter

kebabmannen sa:
Jag är inte bäst på skidor det är nog jarle Så hör med han (eller om jarle kommer hit!)
God Vinter
Hehe okej jo thall kanske är lite väl extrem för min del! inte så mycke klokare men tack för svaret iaf det uppskattas!

mvh simon

Thall eller ar7 skulle nog funka rätt bra som en allroundskida om du bakmonterar runt 1-3cm. Skidorna har sidewall för dämpning och cap för hållbarhet i parken. Thall om du vill ha lite mjukare skida, AR7 har aningen styvare flex.

Om man åker snabbt å skär mycket då är en styvare skida att föredra, annars är en mjukare skida roligare å glida runt med.

Bjo-rnR sa:
Thall eller ar7 skulle nog funka rätt bra som en allroundskida om du bakmonterar runt 1-3cm. Skidorna har sidewall för dämpning och cap för hållbarhet i parken. Thall om du vill ha lite mjukare skida, AR7 har aningen styvare flex.

Om man åker snabbt å skär mycket då är en styvare skida att föredra, annars är en mjukare skida roligare å glida runt med.
Okej, vissa säger att Armada thall endast är till för park? Vad tycker du om Majesty Comic skidan?

Tack för svaret :)

mvh simon

Jag har salomon 2012, as grymma kan verkligen rekommendera dem! :) funkar as bra i puder och har varit kanon till all park jag klarar av. montera i mitte och kötta!
annars tror jag Line mastermind e grymma :) have a nice one...

kebabmannen sa:
God Vinter
1. henrik åker väl inte på den skidan?!
2. vad skulle göra den skidan mer avancerad än de andra?
2. vintern är inte god just nu!

Charlee sa:
Jag har salomon 2012, as grymma kan verkligen rekommendera dem! :) funkar as bra i puder och har varit kanon till all park jag klarar av. montera i mitte och kötta!
annars tror jag Line mastermind e grymma :) have a nice one...
Salomon Twenty Twelve menar du antar jag! har som sagt kollat på dem och står i valet o kvalet mellan Majesty Comic, Twenty twelve och Armada Thall! lutar mest åt Majesty Comic men enda bekymmret är om den i 169 blir för kort och man ska köra på 175 istället? för lång skida kommer bara bli tråkigt samtidigt som en för kort också blir det! haha Tack för svaret!

Mvh simon

jag skulle kört på salomon twenty twelve den är bra i parken men funkar ändå utanför och så är grafiken på den nya modellen fett snygg

Salomon Suspect låter som lite för mycket park för min del! därav bojkottar jag den. Har sjuk ångest för vilken det ska bli av Salomon twent twelve eller Majesty Comic

Ja tycker du ska kolla efter skidor som är längre.. ungefär 3-8 cm längre än dig. De är iaf min åsikt dock tycker ja thall skidorna :)

Tillbaka
Topp