vilken är bäst

LUdde_99

Ny medlem
vilken är bäst
Har svår att bestämma mig vilken longboard jag ska köpa har tittat på Original freeride w concave antingen 38an eller 41an , DR longboard odin och bustin boombox är lite mer än 160 cm lång . Denna bräda blir min andra longboard har haft en madrid innan . tack för svar :D kom gärna med andra förslag:)

vilken är bäst
Det som påverkar mest är inte din längd, utan 1. åkstil 2. vikt 3. längd?*

Om du har möjlighet så känn på i butik, jag själv kan inte ge dig så mycket mer tips :)

vilken är bäst
Fast ... Väljer han mellan 38an eller 41an så spelar längden mer roll än åkstilen för man köper ju inte en sådan bräda för att dancea på ;)

vilken är bäst
nej jag ska inte dansa på den mest slidea och trixa. 38an är nog lättare att trixa med medan 41an blir stabilare i slidar. ingen som har testat boomboxen eller odinen.

Senast ändrad:
vilken är bäst
52deg bears då eller för 40 är verkligen sjukt tråkiga :/ lila stims däremot är grymt sköna :D

Jag kommer köra med 200mm 45deg surf-rodz på brd mantan och 184mm 50deg calibers på clutch underdog (min nuvarande som kommer bli en låna ut bräda typ)

Sen kommer jag ha 80a 4-prez som racehjul, 83a durians som allround
Tills enbart slidesessions så kommer det bli 83a/86a balut eller volante checkers har inte bestämt mig än :D

Antar att du ska köra lite fliptricks med brädan också eftersom dom du kollat på har kicks? :)

Senast ändrad:
vilken är bäst
slidar balutsen bra eller har kollat på dem okså och var är skillnaden mellan stims och durians. ps hur snabbt kan du köra . :):)

vilken är bäst
skillnaden mellan stims och durians är att durians är större (bredare kontaktyta och 75mm stället för 70mm). Så dom greppar bättre, sen kör jag med durians istället för stims för att jag har 2 set av dom så orkar inte köpa nya ;)

Baluts slidear gött, dom är ju även centerset så det går ju inte att kona dom om man har lite kunskap :)

Har varit uppe i 70kmh men kan säkert köra i 80. Det intressanta är ju inte direkt hur fort man kan köra utan hur snabbt man kan köra och vara säker på att stanna ;D

vilken är bäst
kollade på brd mantan såg att den hade m konkav

men vilken skulle du rekomendera av freeriden , dr longboard odin , bustin boombox

jag har okså tängt köpa slide gloves mina hemma gorda börgar gå sönder någon modell du kan rekomendera

:) :)
:D
:) :)
:):):):):)

vilken är bäst
yes! Jag va skeptisk till m-konkaven tills jag provade så ska bli spännande att testa den lite mer när man får den :)

Har ingen koll alls men dr longboards brädor ser ju stört najs ut och det är ju alltid roligt att supporta svenska tillverkare :D

Jag har ett par loaded själv men har ju börjat kolla lite på annat. Gillade inte landyatch handskarna på nått vänster och har kikat lite på sector9's och lush. Men skulle vilja prova dom innan något köp så det får bli att kolla lite vid nästa tävling ^^

Tillbaka
Topp