Vilken är den absolut snyggaste skid jackan?

CHB85

Ny medlem
Sitter just nu denna stund och funderar över vad för nån skid jacka man skall införskaffa sig, det lutar åt en peak jacka! Finns det andra coola märken som jag har missat?

skidjacka... men det borde vara någon av arcteryx. peak är nog inte vad du söker.

massa.. peak tycker jag ahr fulast kläder usch! Oakley,scott,convert har fina kläder.. orage. m.f modeller vet jag inte riktigt men ja.. convert e billigt också chacka det:D

Oakleys gamla med en orange arm och resten mörkblå.
Som Boyd Easley har i Session 1242, samt Jon Olsson.
Finns exemplar kvar på backcountry.com/outlet.

cross har årets snyggaste och stilrenaste vinter kollektion! Riktigt bra jackor, grundaren och mannen bakom hela märket Peak performance har ju köpt upp Cross, så det är ungefär lika bra kavlité på jackorna etc.

Om du ska ha en rejäl och bra jacka tycker jag att du ska kolla in norska märket norrøna ( http://www.norrona.com/ ) dom är ganska dyra men dom är riktigt snygga och de är ruskigt bra grejjer.. Den modell jag tycker är snyggast är den som heter lofoten xcr, finns i väldigt många olika färgkobinationer.. För dom som har sett senaste Freeradicals filmen så kan jga säga att normannen som åker telemark har ett norrøna ställ, det röd gul gröna..

Lycka till med köpet!
/D

Peak har inga bra jackor det här året...

Cross jackor är ruskigt bra. Man får mycket för vad man betalar. Köpte själv deras Foxhill Jacka i antracit. Den e sköön.

Nej.
Zytt har inget med Peak Performance att göra. Cross blev uppköpta av Peak, Och jag håller me de som tycker att Cross har vintens snyggaste SKID kläder. Själv har man en stilren Levin jacket Strike blue.

Eken1985 är ganska så säker på att det ligger till så här:...Peak gundades i Åre för ett x-antal år sedan (typ 1985 eller nått)....Dem sålde sedan företaget (peak) vidare till danska ägo är jag inte misstar mig och startade sedan Zytt i Åre...Sen att nuvarnde peak äger CROSS är mycket möjligt...vet jag inget om...

Chipp o hej!

Så här är det;

Peter Blom, VD och största ägare av Cross sportswear var med och startade peak 1986 (!). Sedan lämnade han Peak och startade Cross. Jag har aldrig hört någonting om att Cross skulle ha blivit uppköpta av Peak.

Snyggaste jackorna har Sweet lr Whiteout (stavning).

Peter Blom övertog Cross han startade det inte. Gl hF

Ripzónes trilogy-serie är väldigt gedigen o snygg... "Recco" lavinskydd "inbyggt" dessutom.

Se www.ripzoneinternational.com

Jag skulle säga tierra om du vill ha en mångsidig jacka, men sweet har GRYMT snygga kläder! dyra men ack så snygga www.sweet.no

Peace

Snödjup

Tillbaka
Topp