Vilken är den bästa allround skidan av 1080 och völkl v-pro ??

1080 skulle jag säga, alla Völkl skidor har fått dåliga betyg på alla tester

Det beror väl lite på vad du väger och hur du kör.

Väger du mer än 23 kg skulle jag INTE välja 1080...
Salomon är så fruktansvärt mjuka i tailen och vridstyvheten är inte heller den bästa.

Nu får jag väl hela världen på mig, men det kan jag ta.

Jag hade valt V-Pro!

Jo men 1080 är mjuk, jävligt mjuk, men den är en lätt åk skida som passar överallt.

Ursäkta, men hur har du kommit fram till att Völkls skidor "fatt daliga betyg i alla tester"? Utifran vad jag sett i till exempel Aka Skidor är det snarare motsatsen.

Tre kompisar till mig har kört pa Völkl-skidor den här säsongen (G40 Pro, 7.24 AX4 samt V-Pro). Alla är toknöjda, inklusive V-Pro-ägaren. Det är en ganska lätt tjej som akt en hel del och föredrar offpist. Där har skidan passat henne väldigt bra. Hon testade även 1080, men tyckte att V-Pro helt enkelt var bättre.

"Alla Völkl-skidor har fått dåliga betyg på alla tester." Ehhhh va???? Vad baserar du det på, vilka tester är det du menar då?

1080.. helt klart.. ja har sånna.. å dom ä skit bra.. ja ä jätte nöjd med dom..

Völkl v-pro är den klart bästa skidan, har testat båda och jag tycker att v-pron är grymt mycket bättre, köpte ett par nu i år och är jättenöjd.
1080 är också bra men v-pron är vridstyvare och mycket skönare, både i offpist och i backen. Kan inte heller påstå att jag kände någon skillnad mellan dem i parken.
Ska du satsapå ett par skidor så ska du ha Völkl v-pro!

jag tycer 1080 är skönare men det är inte så stor
skillnad på dem.
jag har bara kört förra årets v-pro det enda som är lite
jobbigt med dem är att köra fakie.

V-pron fick dåligt i åka skidor test men det säger ju inte så mycket, tex pratade jag med en tjej som har varit testare och hon berättade att vissa märken sa " Om du gillar skidan kan du ju få ett par......."

Jag kör på ett par V-pro och är grymmt nöjd, den är mycket styvare än 1080 vilket jag gillar. 1080 kanske är mer lättåkt men du får ut mer av v-pron. Jag tyckte det kändes lite konstigt i början när jag körde men när man har åkt in skidan så gillar man den mer och mer. Jag skulle inte byta bort den mot någon skida som finns på marknaden. Fakie körningen beror ju hur man monterar bindningen, jag tycker att det inte är några som helst problem att åka fakie.

Stirra Er inte blinda på vad skidorna fick i Åka skidors test osv. Alla har olika förutsättningar och åker på olika sätt. Man kan ha det som en liten guide för vilka skidor man ska provaåka själv. Alla märken idag gör bra skidor, det gäller bara att hitta sin personliga favorit.

Tillbaka
Topp