Vilken är den bästa fisken?

jag råkar vara scandinavianfishing.se's kvinnliga representant eller vad jag nu väljer att kalla mig. jag evt inte hur seriös den här tråden är men jag tar den på största allvar! först måste du definera frågan bättre!
"vilken fisk är vanligast att få?" eller
"vilken fisk blir man gladast av att få?" eller
"vilken fisk blir folk mest imponerade av om man har fått?" eller
"vilken fisk är godast att äta?"
personligen skulle jag nog ställa frågan "vilken fisk blir folk mest imponerade av onm man får?"
och då jag (töntigt nog) har varit med på diverse fisketävlingar och event kan jag relatera till vilka fiskar man oftast tävlar om att få och vilka priser de ger givetvis kan jag inte jämföra havsfiske med sötvattensfiske.......
kortfattat:
sötvatten= gädda saltvatten= lax
då endast "vilken fisk är coolast att få...."
//Titti snart legitimerad fiskeexpert

fisken som är coolast att få är ju , sötvatten: Öring eller regnbåge.
saltvatten: Lax

Som man oftast får: aborre, gädda

Godast att äta är rökt aborre på hårdbröd eller kall rökt lax med sås och potatis. :)

tittti540 sa:
kortfattat:
Sötvatten i norden, helt klart lax. Saltvatten i norden, lax eller ev. riktigt stora plattfiskar typ hälleflundra.

Håbrand är ju också ok iom storleken.

Senast ändrad:
tittti540 sa:
jag råkar vara scandinavianfishing.se's kvinnliga representant eller vad jag nu väljer att kalla mig. jag evt inte hur seriös den här tråden är men jag tar den på största allvar! först måste du definera frågan bättre!
"vilken fisk är vanligast att få?" eller
"vilken fisk blir man gladast av att få?" eller
"vilken fisk blir folk mest imponerade av om man har fått?" eller
"vilken fisk är godast att äta?"
personligen skulle jag nog ställa frågan "vilken fisk blir folk mest imponerade av onm man får?"
och då jag (töntigt nog) har varit med på diverse fisketävlingar och event kan jag relatera till vilka fiskar man oftast tävlar om att få och vilka priser de ger givetvis kan jag inte jämföra havsfiske med sötvattensfiske.......
kortfattat:
word

Tillbaka
Topp