Vilken av dom här 3 är bästa..

HampZz0n

Ny medlem
Hej. Ja då var de dags för nya skidor och det står mellan K2 retvival, Salomon suspect, head berry-lemon och völk katana. Vill ha ris och ros om skidorna + vilka du skulle rekommendera för en medel åkare som åker 20 % park,30% pist och 50 % offpist

Senast ändrad:
Var och klämde och kände på skidorna idag och salomon skidorna var lättast i vikt :D, har rossignol scratch Fs nu och dom är tunga men sköna fast dom e riktigt slitna så ja vet inte hur länge till dom håller :P

Senast ändrad:
Nu är jag för trött och bakfull för att orka kolla igenom dina val något noggrant. Men min tanke är bara att om du åker 50% offpist som du säger, varför inte gå efter en skida med 100mm + i midja? Något som typ JJ kanske?

maertin sa:
Nu är jag för trött och bakfull för att orka kolla igenom dina val något noggrant. Men min tanke är bara att om du åker 50% offpist som du säger, varför inte gå efter en skida med 100mm + i midja? Något som typ JJ kanske?
Katanan är 110. Och enligt andra som åkt JJ så kommer 185 bli för kort.

völk katanan finns i 190 så de borde ju passa mig eller ? för annars blir de 183 och de blir för kort ,angående JJ så tror ja att den inte faller mig i smaken om man läser recentionerna som andra har skrivit så är den väldigt fladdrig i pisten och en aningen dyrare

Senast ändrad:
Du har listat 3 rena parkskidor och ett par offpistskidor. Så jag vet inte vad du egentligen vill ha för hjälp?

Det är som att jag skulle fråga vilken jag skulle köpa. En Volvo V70, en Audi A4 eller en Lotus Exige. Alla tre är bilar, men någonstans där slutar likheterna mellan de två första och den tredje.

Om du ska ha en skida för det du skriver, så skulle jag rekommendera någonting med mdja runt 100-120, rocker och twintip. Jag gillade personligen hur Moment Bibby Pro i 190 uppförde sig.

Utter sa:
Du har listat 3 rena parkskidor och ett par offpistskidor. Så jag vet inte vad du egentligen vill ha för hjälp?

Det är som att jag skulle fråga vilken jag skulle köpa. En Volvo V70, en Audi A4 eller en Lotus Exige. Alla tre är bilar, men någonstans där slutar likheterna mellan de två första och den tredje.

Om du ska ha en skida för det du skriver, så skulle jag rekommendera någonting med mdja runt 100-120, rocker och twintip. Jag gillade personligen hur Moment Bibby Pro i 190 uppförde sig.
+1

En skida som annars gör allt väldigt bra är DPS RP 112. (kanske inte park)

jo jag har listat några rena park skidor men de är för att dom ska även funka till lite offpist enligt stadium fast de står att de är rena park på dom ..

Parkskidorna kommer fungera undermåligt som bäst i offpisten, precis som att Katanan inte kommer vara speciellt bra i parken.

Utter sa:
Parkskidorna kommer fungera undermåligt som bäst i offpisten, precis som att Katanan inte kommer vara speciellt bra i parken.
Moment Bibby Pro i 190 som du nämde är den bra för en nybörjar park åkare och en medel offpist åkare ?

Skönt att du går efter stadium ...

Skulle jag vara bilförsäljare så skulle en toyota prius fungera utmärkt som banbil ... :P

Håller med alla andra, 110mm bredd, rocker och bra längd skulle gynna :)

Tillbaka
Topp