Vilken bindning?

bad_azz

Ny medlem
Vilken bindning?
hejjsan står nu här i köpetider utan att veta något om snowboard typ! så tänkte fråga er mer insatta folk har ca 1000-2000 att lägga pengarna på! har kollat på den billiga burton modellen freestyle(1000kr) den verkar ju hyffsat prisvärd har också kollat på deras cartel(2100) som dock e dyrare men bätter också! men sedan hittade en salomon sp3(1800kr)! ja hoppar,kör offpist lite aa gör de mesta emn vill helst ha en bindning som är stabil i luften och i landningen! har ni andra försalg i dessa prisklasser? och passar dessa bindningar på en nitro punisher bräda från 04a!?!?
tacksam för alla svar!

Vilken bindning?
Asså ska man köpa bindningar så ska man köpa ett par ordentliga som räcker ett bra tag, du hoppar och kör offpist så du vill ha stabil respons men du vill ändå hålla priset nere men kvaliten hög: då ska du lägga pengar på burtons Missionbindningar 05 elle 06 med capstrap...det bästa jag har testat!

MVH: Brenner

Vilken bindning?
Burton Misson är ju riktigt sköna men vill man ha bättre bak kappor köper man cartel
Ska nog själv beställa ett par sådana eftersom en polare tjatade till sig min misson..

Sen kan man ju kolla på märken som drake flux oxå

Vilken bindning?
okej ja kollade på hot-zone.tv där kostar den ca. 1800! är detta ett bra pris?cat strap det innebär att den främre strapen går som en "skål" över tårna eller har ja fattat fel? någon mer som håller på mission eller va tycker ni andra? passar förresten denna på min bräda (nitro punisher 04) ???
//Alex

Vilken bindning?
mission är en grymt bra allroundbindning till ett bra pris, skulle jag nog satsat på. Å ja burton bindningar passar till nitro brädor, det enda som behövs är en 4x4 disc och det följer med om du köper nya bindningar...

Vilken bindning?
största skillnaden är nog att det sitter teamskyback eller vad det heter som bakkappa på cartel och den ska vara jävligt bra vad jag hört. Så det blev ett par cartell till mig.

Vilken bindning?
okej men alla tycker alltså att ja ska lägga epngarna på en mission eller en carrtel? ingen som har nåt annat märke eller model?!

Vilken bindning?
okej nu ska ja beställa en burton mission på måndag men undrar vilken storlke man ska ha? har ca. 42-43 men om ja mot förmdoan skulle växa lite så vill ja ha nått mellan 42-44 e de Medium som gäller eller?

Vilken bindning?
eeeeeeh? spelar ingen större roll vilken du tar ??????????????????

vad an denna dumma kommentar ???????

jag har medium kör med 42.or US 9.. jag kan inte ha large det går inte att justera dem så att de sitter bra och man behåller ett normalt tryck runt skon samt att hälen sitter bra..

du har ett dilemma.. eftersom burtons bindningar e medium 39-43 och large 44-46+

det GÅR att ha en large för dig med den kommer inte att sitta perfekt...

det beror ju givetvis på vad du har för skor till den.. hmm... detta blev knepigt asså..

köp large då... och håll tummarna för att du växer en stl.. :)

:) (jag veeeeet, jag e kinkig som faaaen)

Vilken bindning?
faaan asså kollade i mina boots och sen på burtons hemsida och grejjen är den här att på burtons hemsida så passar medium till: US 8-10, EURO 41-43, UK 7-9, 26-28cm....sedan börjar ju large på nästa halv nummer de fattar ni nog emn nu till grejjen att mina skor har US 10 och är 28cm medans EURO strlken är 44 och UK är 9,5! hoppas ni fattar vad jag menar, typ att två storleksmått på bootsen passar emdans två itne gör de oavsettt om ja köper en MEDIUM eller LARGE :(:(:(

Vilken bindning?
:EDIT: på gamlla inlägget glömde jag skriva vilken storlek tycker ni ja ska köpa..hoppas ni fattade de ändå men men! tacksam för svar!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp