försök att vara lite självkritisk när du skriver ett inlägg här. om du nu läser det du skivit och sätter dig i en läsares situation (alltså på andra sidan). vad skulle DU svara på detta inlägget?
vi förstår vad du är ute efter men frågan är väldigt grått ställd. det är väldigt svårt för oss att svara på denna frågan OM vi inte:
1. har kört eller kör på/med extrembrädor.
2. har kört eller kör med flowbindningar.
men självklart skall vi försöka svara så gott och konstruktivt vi kan.
...
själv har jag aldrig kört på extrem men har endast hört positiva saker om dessa brädor. bra kantgrepp brukar vara det jag oftast hör. när jag kännt och klämt på brädor från extrem så känns det gedigna och bra gjorda om man nu skall jämföra med andra märken så är nog extrem ett rätt bra märke,
försök att lägga ca: 4000:- (orginalpris) minst på en bräda för då får du lite av de bättre materialen i brädan, bättre glasfiber, bättre belag och bättre kärna (generellt) under 4000:- så blir det ofta väldigt enkla brädor (med vissa undantag)
får du brädan på rea så är det bara superbra för din ekonomi. (jag själv köpte just en bräda som var sänkt från 4000 till 1500
... extreme gör bra brädor.... men passar judet denna till dig? ta reda på exakt vad modellel heter så skall du få mer precis hjälp.
...
angående Flow så finns det nog tre läger ..
1. älska flow,, åka med flow
2. hata flow .. vägra åka eller prata om flow
3. vadå flow?
....
de som åker med flowbindningar tycker ju säkert att de sitter superbra och är väldigt lätta att ta på och av.. när jag jobbade med snowboard i några år så testade jag (i butiken) flowbindningar och jag tyckte inte att jag satt fast alls lika bra som med ina vanliga strap-bindningar. sen fick jag fixa och dona hela tiden för att få in skon i bindningen... jag gillar inte flow.
det positiva med flow är att de är så himla lätta att ta av och på.. men dagens strap-bindningar är inte så himla svåra de heller... klart att det tar 10 sekunder längre tid.. men det får man igen (enligt mig ) i själva åkningen när skorna sitter fast till 100% och man kan koncentrera sig på åkningen.. detta är givetvis min alldeles egna åsikt om flow och jag har inte testat dem i backen.
....
klart att det verkar vara en okej set-up -... extrem + flow... men jag hade satsat på en annan bindning.. sen handlar det om hur mycket pengar du vill lägga ut etc etc etc..
... hoppa att det hjälpe lite (men jag tror att det blev tvärtom)
.. det är en okej set-up helt enkelt
/Pinn