Vilken bräda?!

Fredrik08

Ny medlem
Vilken bräda?!
Hej!

Jag hade tänkt att köpa mig en ny bräda nu på våren eftersom man kanske kan få den lite billigare och då undrar jag om det är någon som har några tips.
Åker ganska allround men hänger ganska mycket i parken och ska väll ha en bräda runt 160cm.
Har funderat på en Sims-bräda, Nitro eller Type a.
Men är det någon som har något förslag på en BRA bräda?!

Mvh/Fredrik

Vilken bräda?!
Om du kör mycket park så är väl det kanske värt att kolla på Burton Dominant eller Seven. Annars är som föregående skribent T2 Nitro en bräda som verkar bra. Själv inte provat men folk säger att den är fin. Annars verkar också Völkl Squad vara en fin bräda också. Den har jag inte heller provat men, folk har tyckt bra om den.

Vilken bräda?!
Jag har desperat provat hur många brädor som helst den här säsongen, och jag landade faktiskt till slut på Burton Custom! Det är en perfekt all-roundbräda som är mjuk men ändå håller bra i hög fart. Tveklöst den skönaste jag provat!

Vilken bräda?!
Tack för all tips. Jag vet fortfarande inte hur jag ska göra så jag kommer nog kolla vidare lite till men kom gärna in med fler förslag.

Vilken bräda?!
Håller med annakarinsomfan.

Har ägt ett 10-tal brädor testat 7 Demo-brädor.
Burton Custom
är den skönaste brädan av alla jag testat.

Vilken bräda?!
Förlåt om jag är dum men när ni säger att ni testar brädorna. Hur gör ni då? vart får ni tag på brädor att låna? På stadium eller?

Vilken bräda?!
säger bara inte Typ-A jävla skit altså!!
Typ som warp..=D forum ska d va lr burton
Fast d e inte heller helt fel med sims brdan med jenna jamissson på..!!:D

Vilken bräda?!
skämtar du?? du kan ju inte jämföra Type-A med Warp....

men jenna jameson brädan skulle jag däremot också vilja ha... ;)

peace

Vilken bräda?!
Din fråga är inte dum. Jag vet inte var du bor, och är man långt från backen är det förståss inte alls lätt. Däremot är shopparna på skidorter ganska sugna på att sälja just sina brädor till dig, så de lånar gladeligen ut sina hyr- eller provexemplar så att du ska hitta just DIN bräda (hos just DEM).
Däremot skulle nog inte Stadium i Stlm vara lika tända på den servicen..

Vilken bräda?!
Jo d e klart man kan gäföra skiten med warp min polare har knäckt tre sånna brädor på en sesång HAHA....=P

Annard e d bara att köpa min Forum elite med drake bindingar...=D

"dynamit" du och jag har tydligen samma smak på brädor!.Hehe....;)

Peace

Vilken bräda?!
test kört en massa bräder denna säsongen, har kommit fram till att nitro suprateam knäcker hårt, funkar i puder såväl som i park som n pipe. kör man bara park så kan den va lite hård men vill man ha nått o slakta hela berget no matter what med så e supran chipspåsen att välja.

Vilken bräda?!
Tack för alla tips. Jag tror att jag ska försöka testa några brädor först men det lutar nog lite mot Nitro t2 eller suprateam eller Burton Custom men Custom är jag lite rädd för eftersom vissa säger att den e grym medan vissa hatar den men jag får se.

Vilken bräda?!
Det var ju bra för jag har ingen cykel just nu :P
Tror nog att det blir en Suprateam faktiskt men jag får se. kanske väntar till nästa år och provar lite brädor i backen!

Vilken bräda?!
Jag kör på en Ride nu som jag är hyffsat nöjd med så en ny ride kanske inte skulle vara helt fel. Även om det skulle vara kul att testa en ny. Varför tycker du just timeless är så bra. Någon anledning eller?

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp